11 januar, 2006

Utidig sommerstemning

I dag har jeg gået rundt i vejret og lyttet til Jack Johnson på min iPod. Han er kæmpestor i USA og Australien, men er stort set ukendt herhjemme, og det er en skam, for er der nogen, der kan bruge lidt af den solskinsmættede, loose stemning, der er i hans musik, er det os blegnæser i denne forblæste egn af verden. Synes jeg.

Jeg opdagede ham tilfældigt i sommer – et herligt privilegium, man har, når man anmelder plader – og det er ikke fordi, jeg skamlyttede den på brædderne af havnebadet ved Fisketorvet, eller ved poolkanten i Spanien hele sommeren, at jeg forbinder hans musik med sommer. Det ER som at have en lille spraydåse med lune aftener med iskold hvidvin, grillede tigerrejer og bølgeskvulp, når man sætter pladen på. Køb den NU!

Det er selvsamme Jack Johnson, der har lavet musikken til den kommende film om Peter Pedal, men det er ikke den eneste grund til at jeg glæder mig som en 4-årig til at se den. Se bare traileren og indrøm så, at du også glæder dig!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start