04 januar, 2006

Jeg er gået i barndom...


... og det skyldes min henvisning til Richard Scarrys bog i går. Jeg kom pludselig til at tænke på, hvor højt, jeg elskede hans bøger, og hvor tidsløse, de er. Folkens, hvis I har rollinger, så skynd jer at købe en masse Richard Scarry bøger til dem – de er mægtige!

Her ser vi fx førnævnte Hr. Fumlegøj på apoteket – bemærk apotekerens bestyrtede udtryk over hans klodsethed. Tv-holdet består af de allestedsnærværende tv-kamerabiller, som rapporterer til nyhederne, sammen med Kalle Orm og katten Fussi.

Og her ser vi selvsamme Fussi der viser sin far, at han kan balancere en tallerken på en ske, angiveligt for at understrege deres indbyrdes familieforhold overfor den unge læser. Jo jo, man bliver klog af at læse Richard Scarry.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

... Og Kalle Orm!!! Kalle Orm med tyrolerhatten. Han har altid været min favorit.

4:44 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Ih, jeg vidste at du osse ku' lide ham! Vi to bliver et fint ægtepar. Især nu, hvor du ikke længere ligger og slænger dig under palmerne med dig filejs :)

7:00 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start