29 december, 2005

Jeg, en junkie...

Endelig! Endelig skete det! Jeg har fået mit ULTIMATIVE fix! I dag kæmpede jeg mig gennem sne og kulde (okay, jeg tog Metroen, men alligevel) og byttede julegaver og fik i stedet Sex and the City boxsættet med ALLE afsnittene i. Yippiiiiieeeee!

Jeg har allerede brugt det meste af aftenen på at se sæson 1, og selv om jeg burde gå i seng, har jeg virkelig lyst til at se lidt, bare lidt, af sæson 2 også. Bare et par afsnit...

Faktisk er det mod alle odss at jeg er faldet i gryden. For da serien begyndte at køre på tv syntes jeg, den var latterlig og overfladisk, og jeg kunne slet ikke forholde mig til den. Men det var nok fordi, jeg på det tidspunkt stadig var i 20'erne, var i parforhold på 5. år og kun ejede 10 par sko. Eller færre. Men nu hvor jeg er single, i 30'erne og må indregne drinks og sko i mit budget på linje med el- og telefonregning, kan jeg pludselig se det fede i den.

Det er min veninde Clara, der er skyld i det hele. I foråret blev jeg opereret i benet (jeg fik fjernet åreknuder... sch!) og var nødt til at holde mig på sofaen i et par dage. Og som den frelsende engel hun er, kom hun forbi med hele sidste sæson, for som alle ved: Daytime tv sucks. Skeptisk satte jeg den første dvd i, men 10 timer senere, da Mr. Big er taget til Paris for at frelse Carrie, sad jeg som en anden junkie og ville have mere. Og nu, langt om længe, kan jeg svælge og svælge og svælge som det passer mig. Ahhh...

Jeg har siddet og tænkt over, hvem jeg ligner mest af de fire. Carrie er journalist, er besat af sko og roder rundt med Mr. Big, som måske vil have hende, måske ikke. Hm. Rings a lotta bells here. Men så er der Miranda med den iskolde kynisme, Samantha med sin uhæmmede seksuelle appetit og Charlotte, den håbløse romantiker med de høje idealer. Og det er svært at vælge hvem af dem, der er mest sej.

I virkeligheden er alle kvinder jo nok en cocktail rystet sammen af dem allesammen. Med paraply og knust is i. Og det er nok derfor, at vi elsker de damer så højt.

Nå, jeg ville hjertens gerne skrive noget mere, men sæson 2 ligger og kalder på mig.

PS: Jeg kan i øvrigt anbefale en tur i Fona for dem, som kan lide at se film. De har dvd'er på tilbud, og jeg fik pludselig udvidet samlingen betragteligt. Herligt.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start