14 december, 2005

Om det at blogge...

Hvor meta-agtigt at skrive et indlæg på sin blog om det at blogge... Men det er her til aften gået op for mig, hvor seriøst nogle mennesker tager det at skrive i en weblog. Min veninde Heidi har lige skrevet en artikel om det, og hun kunne berette helt nye sager for mig. Blandt andet at der er et ord, der hedder Blogosfæren, og at der er folk, der er blevet fyret fra deres job fordi de har skrevet noget grimt om deres chef på deres blog. Og at hvis man skriver noget faktuelt forkert, er man bare dømt SÅ meget ude! (Damn, det er den med hoppeboldene, jeg stadig tripper over, selv om antallet af hoppebolde i en tv-reklame nok hører til i den lette ende af spektret...)

En person med et mindre ego end mig ville måske sætte sig ned og overveje form og indhold for fremtidig blog-aktivitet, men jeg har simpelthen tænkt mig at fortsætte i samme, lalleglade spor som hidtil, og så lade de seriøse (læs: tørvetrillerne) om at skrive alvorlige indlæg om verdens uretfærdighed, storpolitik og forurening.

Og for at understrege min pointe, vil jeg dele en sjov mail med jer, som jeg fik forleden. Det er bøffer og andre sjove udtalelser fra sportskommentatorer, og jeg har grinet højt af den op til flere gange. Og ærgret mig over, at vi aldrig mere skal nyde Jørgen og Jørns verbale ekvilibrisme, når de små egern med de lette tråd og de store brune muskler forcerer Alpe d'Huez. Tour de France bliver aldrig det samme uden jer, guys!

Lone Pagh: »Tonje Kjærgård har scoret... Men der lugter lidt af skridt!«

Lotte Kjærsgaard: »Hvis man skal have den ind hos Heidi Tjugum, skal man have den helt... op... og kysse trekanten.«

Journalist: »Du har haft mange navne - Målkjær, Farvelkjær - hvad skal vi kalde dig nu?«
Elkjær: »Bare Preben...«

Michael Schäfer: »Man er ikke den type som har opfundet bestikket, hvis man kaster med øl.«

Holger Rasmussen: »Der var ikke meget plads mellem benene, men ind kom den...«

Kim Christensen (BIF): »Det føltes som en fiberskade, jeg håber ikke det var i musklen.«

Flemming Toft om Søren Larsen: »Han er en rigtig succeshistorie. Kom fra det rene ingenting og til nærmest det dobbelte.«

Leth: »Der sidder han, Alex Zülle, med skjorten åben, nøjagtig som Richard Virenque...«
Mader: »Ja, og Peter Belli...«

Leth: »Byen er berømt for sin produktion af hårnåle.«
Mader: »Dér må jeg hen!«

Mader: »Han rejser sig op... ser sig tilbage... hvor stort er mit hul?«

Engelsk kommentator under British Open: »Maybe the reason why Monty is so good is that before each round, his wife takes out his balls and kisses them... Oh my God, did I just say that!?«

2 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Mageløst Andrea - du kan jo godt!

Tillad mig at supplere med en af uvis herkomst:
"Husk piger: Morgensutter er IKKE noget, man tager på fødderne."

;-p

10:16 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Ow my !
Ej Andrea, jeg sværger til din humor, enormt griner man xD

8:43 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start