02 december, 2005

Noget om tv, brandslukning og eksotisk frugt

I skrivende stund viser de på Sverige 2 en film, som bliver præsenteret således i dr.dk's programoversigt:
»20.00 'Another', Tv-dans, direkte fra et fængsel i Tallin.«
Er det ikke pragtfuldt??! Hvem har ikke lyst til at bruge en fredag aften på dét? Ikke mig... Lige nu kunne jeg have fyret den af med min veninde Sylvia i Den Grå Hal hvor Baby Woodrose og Juliette and the Licks spiller.

Men ak, jeg er blevet sløj, og har indtil videre brugt aftenen under et tæppe og spist mandariner og drukket te. Rock'n fucking roll!!!

Kom til at tænke på forskellen mellem mandariner og clementiner, og en hurtig søgning på Det Store Orakel ledte mig til en ret morsom side om Eksotiske Frugter, og det viser sig at: »Clementiner er sorter af mandarin. Omvendt betyder det ikke, at en mandarin nødvendigvis er en clementin, da der findes et hav af andre mandarinsorter, der ikke betegnes clementin. Der findes dog mange, der tror, at clementin er en helt anden frugt. Derfor har den fået sin egen omtale.« Jeg elsker internettet :)

Heldigvis kan jeg få lidt Christiania stemning, når Dolph og Wulff senere på aftenen besøger fristaden. Det blir garanteret ikke kedeligt, men jeg ville nu stadig hellere have været der selv... Jeg håber, der er en eller anden, der ryger Dolph skæv. Hvis der er nogen, der har brug for at geare lidt ned, er det sgu ham. Den stakkel. Det må være hårdt at være så vred altid.

De særligt indviede vil vide, at jeg bor sammen med Dolphs ukendte lillebror, Ib, som du kan se på billedet. Ib er et noget mere roligt gemyt end Dolph, og er hverken besat af kastestjerner eller B.S Christiansen. Pt. fungerer han som skjuler for den pulverslukker, jeg fik af min veninde Knirke, da min junkie-nabo for nylig var ved at futte hytten af i et forsøg på at lave mad. Optrinnet endte med at jeg måtte ud i en meget dramatisk redningsaktion, som alle i min omgangskreds har hørt genfortalt mindst to gange. Egentlig var det ikke værre end at jeg gik ind og fjernede en gryde med ild i og satte den ned i vasken og tændte for vandhanen, men forskrækket blev jeg. Det gjorde Knirke også, og hun besluttede sig for at forære mig sin pulverslukker inklusiv Ib, da hun ikke selv mente, hun havde lige så meget brug for den som mig. Hun bor nemlig på det junkie-frie Frederiksberg og har en nabo, der kører med cykelhjelm.
Der er mange glæder ved at bo på Vesterbro, og junkiers madlavning hører så til de mere eksotiske af slagsen...

2 kommentarer:

Blogger GalopFisken sagde ...

Nu har jeg dælme oprettet min egen Blog - bare for at kunne kommentere i din. Hvad skal det hele ikke ende med?

Nåeh, men jeg tror bare, at jeg gentager mig selv:

Andrea, den er skidegod, din Blog. Hamrende, skide, pisse-god. Og sjov. Uh.

Jeg vil giftes med dig, hvis du kan acceptere et samliv med to papegøjer og en skaldet hund. Det KAN godt indebære visse overraskelser.

Da jeg gik i seng her til aften blev jeg smurt op og ned af ryggen af en selvdød krydderbolle med smør. Havde godt nok registreret, at benævnte bagværk var forsvundet fra min tallerken, mens jeg lavede kaffe.

Men regnede med, at det var fordi gøje + hund havde samarbejdet (som de plejer) om at stjæle og fortære bollen. Nu viser det sig imidlertid, at bollen kun var blevet halvt fortæret og at det afgnavede lig af den lå i min seng. Hmphr! Sidste gang fandt jeg en fiskefilet under min hovedpude. Og forrige gang var det en pizzaslice, som var så tør, at jeg rev mig på den.

Hvorfor finder jeg aldrig noget NYTTIGT i min seng? Som f.eks. Henry Rollins i håndjern?

Nåeh, men ville bare sige, at du fortjener at blive rig og berømt og eftertragtet, fordi du skriver så godt og er så morsom.

Måske finder DU Rollins i din seng en dag. Hvis du gør - gider du så ikke lige smide ham i en foret boblekuvert og sende ham til Solvej? (Så lover jeg at sende en selvdød krydderbolle m. Smør tilbage til dig.)

KYS fra K.

10:35 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Ja for fanden! Jeg vil gerne gifte mig med dig. Og gøjer, hund og diverse madaffald i sengen vil jeg betragte som et pikant krydderi.

Og fordi jeg er sådan et rummeligt og favnende menneske, vil jeg ikke engang bede dig vælge mellem mig og Rolsted. Ham kan du beholde, når bare jeg har førsteret til Henry! Trent Reznor, Till Lindemann, Clive Owen og David Craig kan vi til gengæld godt deles om...

4:36 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start