16 december, 2005

Mennesker der synger...

Kære læser,
Da jeg ikke regner med at være i stand til at lave et fornuftigt indlæg på bloggen i morgen, får du lige et mere til weekenden. Jeg skal til julefrokost, og hvis jeg nu siger, at jeg til lejligheden er blevet påtvunget at iføre mig diadem og skråbånd med påskriften »Miss Andesteg«, forstår du sikkert mine forbehold...

Anyways, så gik jeg forbi en mand på Strøget, som stod og sang julesange, helt alene med sin grønne »555 sange«, som vi vist alle kan huske fra skolen. Han stod simpelthen bare dér og lod sin smukke baryton fylde det hele. Og det var smukt.

Desværre er det jo ikke alle, som stiller sig op og synger offentligt, der er velsignet med en lignende røst. Tjek for eksempel suppe-steg-og-is-orgeltamperen Jørgen Lysemoses hjemmeside SkaDuHaFest. Alene navnet får mig til at spørge Jørgen »SkaDuHaTæsk«... Og når man så hører staklen synge »Lækker« med Nik & Jay, eller »Feel« med Robbie Williams, er det lige før man tænker, at det ville være mere nådigt med en aflivning. Både for de stakler, der skal indtage deres waldorfsalat og islagkage til dén jammer, men også for at udfri Jørgen fra pinsler, som tydeligvis er så uudholdelige, at han er nødt til at synge sin smerte ud.

Så er der altså mere stil over den amerikanske komiker Eugene Mirman, der på sin hjemmeside optræder som The Marvelous Crooning Child. Tjek hans versioner af »Hey Jude«, »Girls Just Wanna Have Fun« og »Satisfaction«. Tjek dem allesammen, faktisk. Det er stort!

Du kender ham sikkert allerede, men jeg vil alligevel henlede din opmærksomhed på den svenske Elvis-imitator, Eilert Pilarm, der giver Sussi og Leo så meget baghjul, at man ikke fatter det. Klik hér hvis du vil se Kultkungen i aktion. Men jeg advarer: Det er ikke for sarte sjæle!

Det var alt for denne gang. Og hvis du i løbet af natten ser en hammerlam Miss Andesteg med diademet på skrå og snaps i mundvigene, så er det garanteret ikke mig!

3 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Hahaha ...
I dag er du virkelig sjov Andrea.

Hele bureauet sidder lige nu og vræler over Jørgens "Lækker". Jeg tror snart, vi har nok til et solidt tæskehold.

Way to go - og god julefrokost. Gør ikke noget, jeg ikke ville have gjort (hvilket stort set giver dig frie (h)ænder).

10:17 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Du er sjov ihvartfaaaaaaaaaaaaald.

9:17 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Du kan i hvaaaaaart fald selv være sjov, Mulling!

11:44 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start