15 december, 2005

Noget mere om toiletter...

Trofaste læsere af denne blog vil vide, at jeg nærer en afgrundsdyb frygt for bakterier, der lever på offentlige toiletter. Og under min nylige rejse til Rom blev jeg atter mindet om hvor stor min toilet-paranoia er. For selv om romerne måske var blandt pionererne indenfor personlig hygiejne, så har dén udvikling stået helt, helt stille i rigtig mange år. Vi taler toiletter uden toiletbræt, hvor der lugter så fælt at selv en selvdød gnu ville føle sig velduftende; toiletter som bare er et hul i jorden, toiletter, hvor man ikke må smide papiret ned i, men hvor man skal smide det i en spand ved siden af (eeeeew!) og jeg kunne blive ved. Det eneste der er at gøre, er at drikke rigelige mængder af alkohol, hvilket egentlig bare har den uheldige virkning at man skal oftere på toilettet, men det tager toppen af paranoiaen...

Vi kommer dog hurtigt tilbage til mit gamle dilemma, når vi overfører problematikken til danske forhold (det skal man jo generelt være påpasselig med, men i dette tilfælde går det nok an), nemlig problemet med at det kun er de kedelige steder, der har lækre toiletter og omvendt.

Men her til aften fik jeg nys om en bar in spe, som lyder helt fabelagtigt: en rigtig mande-bar med fire slags god sprut og fire slags gode øl og det er dét. Og alle de smarte, der vil have fancy drinks med paraplyer i, kan bare værsgo' og daffe et andet sted hen. Og gæs hvad: de laver rigtig lækre toiletter! Juhuu! Jeg glæder mig til de åbner, så vil jeg være der altid og bruge rigtig lang tid på toilettet. Jeg skal nok informere nærmere, når der er en åbningsdato. Men det skulle efter sigende være snart. Weee :oD

Og så har jeg faktisk fundet ud af, at jeg ikke er den eneste, der går op i, under hvilke forhold, jeg lader mit vand. Tjek fx den herlige hjemmeside The Bathroom Diaries, hvor man ikke alene kan læse om, hvor de har de pæneste toiletter (Color Line færgen fra Frederikshavn får fx utroligt fine ord med på vejen), man kan også se billeder af verdens fineste toiletter. Dét er noget, jeg kan lide.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Hold kæft hvor er jeg stolt af at kende dig !!!!!
Har både i eftermiddags og her i nat underholdt mine kollegaer på de repektive afdelinger med dine historier og de har fået alle til at blive i godt humør, et ellers ukendt begreb på Aalborg sygehus i øjeblikket.
Skal hilse fra dem alle og sige TAK og forsæt endelig.
ps samtlige kvindelige overlæger kunne vildt bifalde din sammenligning af kostmetologer og brug vogns forhandlere :-)

2:51 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start