02 januar, 2006

Sikke en begyndelse

Ja, jeg starter så 2006 på penicillin. Halskatar. AAAAD! Det er ikke engang rigtig halsbetændelse, men katar. AD! Når vi skulle håne hinanden i børnehaven råbte vi altid RØVKATAR efter hinanden, hvilket måske har noget med min aversion mod ordet at gøre. Hm. Nej, det ER et klamt ord.

Nå, men udover at jeg har startet året hos en læge, der »bare lige skal kigge« og så, uden varsel, jager en to meter lang slange op i næsen, forbi svælget og ned i struben på én, siger »sig AAAH« og hiver den op igen, hvorefter ens svælg smager af hospitalssprit i flere timer efter, så går det rigtig godt...

Det gode ved at gå direkte fra nytårsdags-tømmermænd fra helvede til halskatar er jo, at man kan blive hjemme under dynen og se en masse Sex and the City.

Det dårlige ved at se otte timers Sex and the City om dagen er jo så, at man kommer til at drømme om personerne om natten, især når man har lidt feber, og at ens tøj pludselig ser håbløst ud, man har for få sko, for få dates med lækre mænd, man bor i den helt forkerte by, og at det er alt for svært at få en taxa...

Men det går vel over, når jeg få set det hele til ende og Carrie langt om længe får sin Mr. Big. Jeg er lige blevet færdig med sæson 4, så der er kun to mere tilbage, før jeg kan gå i gang med at vædsætte mit eget liv og tage ordentligt hul på 2006.

Hov, jeg glemte en fordel mere: At man scorer 93% i iVillages Sex and the City quiz. Det eneste forkerte svar, jeg gav, var Big's rigtige navn. Det er sguda meget godt...

Der findes i øvrigt en masse ufatteligt sjove quizzer på det site. Jeg, som i hele min karriere som damebladsskribent har advokeret højlydt for flere quizzer (fx: »Test dig selv. Er du inder?« som ingen endnu har kunnet se det geniale i) må jo frydes, når jeg ser hvilke vidunderlige quizzer de disker op med. Man kan både få svar på, hvilken celebrity, man passer bedst sammen med, hvilken SATC-figur, man minder mest om, samt få en masse ligegyldigt info om diverse sygdomme ingen har hørt om. Eller er jeg bare den eneste her, der aldrig har hørt om Sjögreens Syndrome??! Det er garanteret ikke klammere end halskatar!

PS: I følge quizzerne er mit bedste celbrity match Owen Wilson, Jim Carrey eller Wayans brødrene! EEEW! Til gengæld er jeg 60% Carrie, 20% Miranda, 10% Samantha og 10% Charlotte, og jeg aner stadig intet om Sjögreens Sydrome, for jeg tog ikke testen.

5 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

"Til gengæld er jeg 60% Carrie, 20% Miranda, 10% Samantha og 10% Charlotte"

Hmmm interessant ... Hvis man lægger tallene sammmen, bliver det jo til:

100 % PURE ASSHOLE!

Og det er I-N-D-I-S-K-U-T-A-B-E-L-T!

;-p







P.S.: Sorry Andrea - jeg synes bare, det er blevet så tyndt med kommentarerne på din blog her efter nytår, at du skal lige have noget at svare på.

8:34 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Yada yada yada, hvad forstår mænd sig på Sex and the City... Er der ikke en eller anden perifær sportsbegivenhed i tv, du er nødt til at se??!

11:20 PM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Heyhov, kom nu ikke for godt i gang med dine fordomsfuldheder!

Jeg har faktisk engang skrevet opgave om Ally - en typisk 'tøseserie', ikke?!

Så kom lige med lidt Vesterbronx-åbenhed og -tolerance ...

2:12 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Gu gider jeg røv! Og "Ally" er en lorte-serie. Forkvaklede, anorektiske advokater, nej tak. Neurotiske, fjollede NY-tøser i dyrt tøj, YES SIR!

7:44 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Jeg er jo nødt til at citere mig selv (i al beskedenhed):

"Sur, sur, sur, lille Andrea omkring."
Cheer up. Det er fredag! Og du så jo også Ally dengang. Jeg ved, jeg har ret ...

;-p

9:53 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start