11 november, 2008

Ønsker

Jeg kunne ikke sove i nat fordi jeg havde ondt i mit (fucking latterlige lorte-)haleben, og selv om jeg tog piller, så blev det ved med at gøre ondt. Så jeg havde rigtig tid til at ligge og spekulere over alt det, der kan gå galt i forhold til mine New York-planer, som jo lige pludselig er rykket meget tæt på. Der er så mange ubekendte faktorer, og det har jeg det rigtig svært med. Men jeg har for længe siden lovet mig selv ikke at lade mig styre af frygt, for det kommer der ikke noget godt ud af. Men derfor skal planerne jo alligevel gerne have hold i virkeligheden, og pludselig kom jeg helt i tvivl om, om min plan nu overhovedet var holdbar.

Og det nager stadigvæk indeni, hvilket irriterer mig grænseløst. Så jeg besluttede mig for at skrive en ønskeliste til karmaguden og sende den i kredsløb i universet, og så ellers bare tage en ting ad gangen. Og for lissom at booste den positive tiltrækning, har jeg skrevet den ned på en måde, så det ser ud som om, det allerede er gået i opfyldelse.

"Frygt ikke, Tro kun", som Jesus sagde, og det vil jeg gøre. Tro på at alt hvad der sker er for det bedste, og at det hele nok skal gå.

Forleden mødtes jeg med en veninde, som overvejer at gå freelance, og hende gav jeg den store peptalk. "Hvad er det værste, der kan ske?" spurgte jeg hende, og hun har netop spurgt mig om det samme. Og det værste der kan ske er at jeg tager hjem derovre fra før tid, fattigere end jeg tog afsted, og må flytte ind hos min kæreste. Og det er da et mildt skræk-scenario, må man sige. Jeg kan selvfølgelig også blive skudt, røvet og voldtaget, men det kan jeg jo også herhjemme. Især skudt. Fjolser altså...

Nå, men det var de ønsker, vi kom fra. Her er de:


Jeg har fået visum

Jeg har fået 100.000 i forskud fra Gyldendal

Jeg har fundet 3 søde, pålidelige udenlandske studerende, der vil leje min lejlighed i et halvt år fra 1. februar,

Jeg har fundet en hyggelig toværelses lejlighed i Morningside Heights til 1200 dollars om måneden alt inkl.

Min skattegæld er meget mindre end jeg først havde regnet med, og kommer ikke til at volde mig nævneværdige problemer

Jeg har skrevet en kickass bestseller-biografi om Else Marie Pade

Jeg har det for fucking fedt i New York!





WISHLIST
I wish I was a neutron bomb, for once I could go off.
I wish I was a sacrifice but somehow still lived on.
I wish I was a sentimental ornamnet you hung on
The christmas tree, I wish I was the star that went on top,
I wish I was the evidence
I wish I was the grounds for fifty million hands up raised and opened toward the sky.

I wish I was a sailor with someone who waited for me.
I wish I was as fortunate, as fortunate as me.
I wish I was a messenger, and all the news was good.
I wish I was the full moon shining off a camaro's hood.

I wish I was an alien, at home behind the sun,
I wish I was the souvenir you kept your house key on.
I wish I was the pedal break that you depended on.
I wish I was the verb to trust, and never let you down.

I wish I was the radio song, the one that you turned up,
I wish, I wish, I wish, I wish,
I guess it never stops.
Pearl Jam

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start