14 januar, 2006

Ung med de unge?

"Act your age mama, not your shoesize" synger Prince i én af mine all time favorit-dansenumre, og jeg gerne tager i mod velmenende råd fra bittesmå mænd med sminke og høje hæle, selv om dette lige præcis er ét af dem, jeg ofte ynder at overhøre.

For nogle gange glemmer jeg simpelthen, at jeg er 32 og burde opføre mig anstændigt og værdigt. Det er mest, når jeg er fuld, eller jeg bliver mindet om et eller andet stort fra min barndom.

Fx var jeg til P3 Guld hér til aften, og jeg var ædru under både show og efter-fest, hvilket helt sikkert er skyld i, at jeg ikke hujede og klappede mere, end jeg gjorde. Men fuck hvor havde jeg lyst til at rejse mig op og kaste nogle håndtegn til L.O.C og brøle »Læg den hater ned, homie læg den hater ned!« Men det gør man jo ikke, når man er ædru og sidder til et fint awardshow. Jeg gør i al fald ikke.

Til gengæld brølede jeg mig hæs til førnævnte nummer, da han spillede i Vega for nylig, men da havde jeg både masser af fadøl og potjoints lige indenfor rækkevidde.

Og det irriterer mig lidt, at jeg ligger under for et eller andet åndssvagt krav om, at man skal opføre sig voksent bare fordi, man er det. Og jeg ved godt, at Prince refererer til amerikanske skostørrelser ( mit tilfælde 7). Men målt i danske skostørrelser er jeg 38, og så er det jo lige pludselig en helt anden sag!

10 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Jeg ville have troet, du var mere til det unge vilde.
Men det var altså ikke dig, der rystede røven for vildt til: "Pardy, pardy / Kom å drik nå'ed fåkin' Bakadi"?

;-p

OK, de der dværge var for sjove. De fik selv ham den irriterende grønlænder [sic.] til at se høj ud.

9:35 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Sidste sommer var jeg nær blevet kørt ned af Simon Juul Jørgensen (aka den irriterende grønlænder) på Gammel Kongevej. Fjolset kørte simpelthen sin lortespand af en Alfa Romeo lige ud foran mig og min cykel uden at se sig for. Så røg det ud af mig: "Se dig dog for, din fede, grimme gook!"

Bagefter blev jeg ret flov, men kun indtil det gik op for mig, hvem jeg havde givet en racist-sviner. Hvis ikke han sku' ku' ta' det, hvem sku' så...

3:04 AM  
Blogger Pernille sagde ...

Hvem har besluttet, at man ikke må kaste håndtegn eller elske at gå i byen og feste, efter man er fyldt 30?!! De eneste, jeg har hørt sige det, er majet, majet kedelige mennesker.
You go girl! :-)

9:54 AM  
Blogger Pernille sagde ...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

9:54 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Jamen... Måske er jeg bare bange for at ende som Claus Pagh. Eller Brille August. Du ved... En gammel lummergøj med hånden nede i buksen på én, der kunne være min søn.

Men okay, der går selvfølgelig mange år, før jeg når dertil. Stik mig en fucking Bacardi Breezer og en 21-årig i lavtsiddende buks og guldkort til S.A.T.S!!!

11:53 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Ærgerlig det ikke var omvendt.
Altså den fede (den havde jeg lige glemt - tak for påmindelsen), lille irriterende grønlænder på cykel og dig i en stor beskidt bil. Gerne en med et svinestort kænguru-gitter. Så kunne du en gang for alle have gjort nationen en tjeneste og befriet os for stodderen.

Nåmen, håndtegn til dig for de onde intentioner.

paul

P.S.: Har lige købt billet til RockHardPowerSpray på Vega i marts. De styrer altså for vildt. Har det de kære gamle DAD-gutter havde i gamle dage. Og som en glædelig overraskelse fandt jeg ud af, at der efter koncerten med RHPS er en lille optræden af Bloodhound Gang. Ikke dårligt!

9:06 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Hm... Må tjekke de der Power-drenge ud. Det eneste, jeg kender til dem, var deres optræden til P3 Guld, og jeg må sige at jeg ikke helt fatter hypen. Jeg syntes, de spillede dårligt, og at de var totalt kliché-agtige med deres "Vi kommer fra Rungsted, men vi er bare TOTALT punk, har du forresten set min sixpack?!" attitude.

Men du er ikke det eneste semi-fornuftige menneske med god musiksmag, der taler godt for dem, så jeg er nok nødt til at høre lidt mere på dem, inden jeg lader den nådesløse hammer falde.

Én ting vil jeg dog lige påpege: Det der trick som guitaristen lavede med sine bukser, som sidder så langt nede, at man kan se hans pink underhylere, DET HOLDER IKKE! Jo, bevares, det var et herligt syn for en gammel lummergøj som mig, da manden jo er en rigtig øje-snack, men enten tager han underbuksen af, og så er han lige pludselig lidt for meget Stig Pedersen-plagiat, eller også tager han en baggy buks på, og så er han lige pludselig Nik-plagiat.

Hm... Det er måske i virkeligheden min væsentligste anke: at hverken musik eller fremtoning er særlig originalt, og at jeg har en sær fornemmelse af at have set det hele før, bare lidt bedre.

Men okay, jeg vil gerne indrømme, at jeg dømmer på et MEGET spinkelt grundlag :D

9:29 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Set det hele før, bare bedre? Jeg bliver nødt til at råve: "Shake Appeal". De havde også en forsanger, der gjorde alle våde i trussen fuldt påklædt!

5:20 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Ak ja, det var dengang... I dag er han vist faldet helt af på den ude i et eller andet villakvarter i provinsen. Rygterne vil vide, at både en støvsuger og Korsbækspillet figurerer på hans ønskeseddel. Men men, alderen og ligusteren indhenter vel os alle en dag, og minderne har vi jo lov at ha' og så videre...

Hm. Kommer pludselig i tvivl. Det VAR da dig, der var forsanger, ikke??? Eller er mine hånligheder skudt fuldstændigt forbi?

5:22 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

3:52 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start