28 juni, 2011

The Facebook 30 Day Song Challenge

1 ud af 100 "lege" på Facebook er sjove. Det her er en af dem...

Day 01 – Your favourite song
Mazzy Star “Fade Into You”

Smuk, poetisk, syret og lækker.



Day 02 – Your least favourite song
Billy Ray Cyrus “Achy breaky heart”

Verdens dårligste sang overhovedet. Jeg kan SLET ikke holde den ud.



Day 03 – A song that makes you happy
Neil Diamond w. Brian Wilson “Delirious Love”

Jeg ved ikke, om det er koret, teksten eller en blanding af det hele, men jeg kan ALT, når jeg hører den sang. Pure, instant happiness!



Day 04 – A song that makes you sad
Don McLean “Vincent”

Jeg tuder hver gang, han synger det der med “this world was never meant for one as beautiful as you”…



Day 05 – A song that reminds you of someone
Jacques Dutronc “Les Cactus”

Den minder mig om min veninde Mette, som jeg lærte at kende i gymnasiet, og som bor i Kolding, og som jeg desværre derfor ser alt for lidt. Den minder mig om fransk-lektier, om guitarspil, crushes på lækre fyre med langt hår og generel fjollethed. Fnaaadhr!



Day 06 – A song that reminds of you of somewhere
A-ha “Take on me”

Min ældste veninde Mias teenageværelse. Nøj, hvor var vi forelskede i Morten Harket. Det er jeg i øvrigt stadigvæk. Og jeg har til dato aldrig set nogen, der kunne fylde en læderbuks lækrere ud som ham.


Day 07 – A song that reminds you of a certain event
Håkan Hellström "Känn Ingen Sorg For Mig Göteborg"

Minder mig om mange, mange Håkan Hellström koncerter med min højtelskede søster, Beate.
PS: Alla heter Glenn i Göteborg! (Og flotte fyre med seler får gratis kaffe på Kaffebaren på Amager!)



Day 08 – A song that you know all the words to
R.E.M “It’s the end of the world as we know it”

Da min hjerne fungerer sådan, at jeg kun skal høre en sang 3-4 gange før jeg kan teksten udenad, giver det ikke megen mening at poste en sang, jeg kan teksten til. Hvad der derimod giver mening er at poste en sang, jeg IKKE kender teksten til, til trods for, jeg har hørt den en million gange. Faktisk tror jeg kun det er Michael Stipe og min tidligere kollega Søren McGuire, der kan hele teksten udenad.



Day 09 – A song that you can dance to
Stereo MCs “Step it Up”

Verdens bedste danse-melodi, hvis du spørger mig. To the left. To the right. Og mere behøver man jo sådan set ikke.



Day 10 – A song that makes you fall asleep
Brian Eno “Music for Airports”

Smuk, fin og meget, meget søvndyssende.



Day 11 – A song from your favorite band
Pearl Jam “Yellow Ledbetter”

Min yndlingssang med mit yndlingsband sunget af min yndlingssanger.



Day 12 – A song from a band you hate
ZZ Top “Gimme All Your Lovin’”

Så DØ dog, grimme, bøvede rednecks!



Day 13 – A song that is a guilty pleasure
Bryan Adams “Summer of 69”

Ja ja, i det mindste tør jeg da indrømme det.



Day 14 – A song that no one would expect you to love
Tina Dickow “Sacre Coeur”

Det er meget moderne at hate på Tina Dickow, men jeg har stor respekt for hende, og jeg synes, hun laver fantastisk musik og synger rigtig fedt. So put THAT in your pipe and smoke it.



Day 15 – A song that describes you
Bare neccessities

Tjah. Lidt glad og Baloo-agtig er man vel altid …



Day 16 – A song that you used to love but now hate
Eric Satie “Gymnopédie No.1”

I bund og grund et dejligt lille stykke musik, som jeg dog var så dum at bruge som vækketone i lang tid og derfor associerer med trælse, mørke morgener.



Day 17 – A song that you hear often on the radio
Rosa Lux og Alberte Winding “Min klub først”

Et nummer, der bliver bedre og bedre med tiden.



Day 18 – A song that you wish you heard on the radio
Monty Python “Sit on my face”

Jeg gad bare godt høre P3-værternes oplæg til den …



Day 19 – A song from your favorite album
Einstürzende Neubauten “Redukt”

Nøje afmålte udbrud af raseri, og så på tysk. Ach du lieber.



Day 20 – A song that you listen to when you’re angry
Helmet “In the meantime”

Fantastisk løbemusik!



Day 21 – A song that you listen to when you’re happy
Maria Taylor “Cartoons and forever plans”

Glad med glad på, og så lige lidt Michael Stipe oveni bare for at man lige skal blive lidt mere glad. Overdådigt.



Day 22 – A song that you listen to when you’re sad
Kenneth Thordal “Det er dig, der er stor”

Som at blive trøstet af en rigtig voksen, når alt er dårligt.



Day 23 – A song that you want to play at your wedding
Nina Simone “Feeling Good”

Hvis jeg er rigtig fuld, synger jeg den endda selv. Så er I advaret.



Day 24 – A song that you want to play at your funeral
“Ding Dong The Witch is Dead” fra The Wizard of Oz

Ej, det må I SIMPELTHEN selv ligge og rode med til den tid. Spil hvad I vil, når bare der er fri bar bagefter!



Day 25 – A song that makes you laugh
Bon Jovi “Living on a Prayer”

Uh æh uh æh uhuhu æh! Ej, men kan det blive mere komisk? Minderne fra en særlig nytårsaften, hvor Beate, Sylvia og jeg trashede stuen, mens alle dem fra Saybia, deres manager og deres roadie sad inde i soveværelset og græd, gør heller ikke sangen mindre komisk. (True story. Vi ved stadig ikke, hvad de græd over.)



Day 26 – A song that you can play on an instrument
John Denver “Leaving on a Jetplane”

D,G, A7 FTW!



Day 27 – A song that you wish you could play
Claude Debussy “Clair de Lune”

Det eneste stykke musik, der for alvor får mig til at fortryde, at jeg ikke holdt ved klaverspillet som barn.



Day 28 – A song that makes you feel guilty
The Smiths “Meat is Murder”

Ja ja, Morrissey, jeg ved det godt. Men jeg eeeeelsker bacon!



Day 29 – A song from your childhood
“Kikkassen”

Kickass-børnetv!



Day 30 – Your favourite song at this time last year
Band of Horses “Laredo”

Minder mig om sol, sommer, Roskilde og lange løbeture.

2 kommentarer:

Anonymous Monica sagde ...

Pudsig idé ... og jeg hader i øvrigt også Billy Ray Cyrus. Idrk.
Eller hader er jo et stort ord. Men fan er jeg aldrig blevet. Heller ikke imponeret. Tværtimod.

6:11 AM  
Anonymous Kåre sagde ...

Ret besnærende liste, jeg er selv særlig pjanket med Håkan.

Er det pinligt stadig at føle Sturm und Drang og teenageudlængsel som 29 årig, når man lytter til 'Nu kan du få mig så lätt', 'Klubbland' og 'Förhoppningar och regnbågar'?

9:57 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start