06 april, 2011

Skysovs

Noget af det, jeg først kaster mig over i Vanity Fair, er deres Proust Questionnaire sidst i magasinet, og nu er jeg sørme også selv begyndt at interviewe folk til magasinet Lime ud fra selvsamme skema. Det er jo i sagens natur kun kendte mennesker, der får lov at udfylde det, men jeg vil også, så here goes:


Hvad eller hvem er den største kærlighed i Deres liv?
Hvad: Ordene. Hvem: Jeg venter stadig

Deres mest fremherskende karaktertræk?
Nysgerrighed

Deres yndlingsnavne?
Esther, Edith.

Hvor og hvornår er De lykkeligst?
Når jeg er opslugt

Hvilke egenskaber sætter De højest hos en mand?
Jeg vil citere Robert Redford, der ramte det lige på kornet: “Humor, skill, wit, sex appeal, in that order”

Hvilke egenskaber sætter De højest hos en kvinde?
Mod, sårbarhed, humor

Hvad er Deres største ødselhed?
Dyre, udenlandske magasiner og fodbade med Panpuri fodsalt, gerne i kombination

Hvad er De stoltest af at have opnået?
At kunne løbe

Hvilke ord eller sætninger overforbruger De mest?
Super

Hvilke ord bryder De Dem mindst om?
Engelske ord og udtryk for noget, vi har ord for på dansk. Fx Key Account Manager, CEO osv.

Hvem er Deres heltinder i det virkelige liv?
Undertrykte kvinder, som gør oprør og bryder fri

Deres heltinder i litteraturen?
Stærke, modige, kloge kvinder, som også tør fucke op og være svage

Hvilket talent ville De gerne være i besiddelse af?
Absolut gehør og at kunne tale flydende italiensk

Hvad kan De bedst lide at foretage Dem?
At rejse. At gå op fra en undergrundsstation i en fremmed by og vide, at det jeg ser om lidt, har jeg aldrig set før.

Hvilken farve holder De mest af?
Rød

Hvilken blomst?
Morgenfrue

Hvilken fugl?
Gråspurven. Jeg bliver glad helt ind i sjælen af dem.

Hvad sætter De mest pris på i et venskab?
Ærlighed

Hvilke fejl er De mest overbærende overfor?
Generthed og distræthed. Hvis man da ellers kan kalde det for fejl.

Hvad er Deres drøm om lykken?
Frihed og et minimum af trælse forpligtelser

Hvad ville være den største ulykke for Dem?
At miste min forstand

Hvor ville De gerne leve?
New York, Rom, København og Bali alt efter humør og årstid

Hvad afskyr De mest af alt?
Løgnagtighed og manipulation

Hvem er Deres foretrukne malere?
Francis Bacon og Edward Hopper

Deres foretrukne lyrikere?
Robert Frost

Hvilken dyd foretrækker De?
Mod

Hvad er Deres største fejl?
Konfliktskyhed. Den har kostet mig dyrt.

Hvilke historiske personer foragter De mest?
Stikkere og værnemagere

Hvilken militær bedrift beundrer De mest?
Gandhis ikke-voldelige oprør

Hvordan ville De helst dø?
Glad, gammel og lykkelig

Har De et motto?
“Everything works out in the end. If it hasn’t worked out, it’s not the end.”

1 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Like!

4:55 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start