08 marts, 2009

Tømmerbasse

Det er mig. Med tømmermænd og det hele. Eller, det vil sige, jeg havde tømmermænd i morges, da jeg vågnede - selvfølgelig alt for tidligt, lige som alle andre gamle mennesker med tømmermænd. Ak og ve.

Jeg var ude med en venindes veninde, Sofie, som er herovre med sit arbejde i et par uger. Vi havde aldrig mødt hinanden før, men vi klikkede smaddergodt, og endte med at blive temmelig overrislede. Det var sjovt! Vi var på Sushi Samba (kendt fra Sex & the City), og på Pastis (kendt fra Sex & the City) og på et par andre barer, der bestemt ikke er kendt fra noget som helst, men øllerne var billige! (Jeg skylder måske at sige, at det ikke var planen at tage SATC-ruten - det skete bare. Og jeg er ligeglad, hvis I ikke tror på mig!)

Efter en lang gåtur i støvregn - jeg ELSKER det!!! - en burger, cola og adskillige timers "Heroes", er jeg nu kureret. Et bad og så i seng, og så er jeg klar til en ny uge i morgen. Hammertime!

Der var supergodt vejr i går - sol og 21 grader. Så jeg tog tyren ved hornene og gik i haven, armeret med arbejdshandsker, rive og sorte sække. Og så fik jeg ellers fjernet 10 sorte sække med kattepis-stinkende blade. Absolut ikke kendt fra Sex & the City, men nu er der så fint så fint, og blomsterne kan komme frem. I samråd med Danmarks bedste havebrevkasse, som findes på MissGreens World, overrislede jeg jorden med vand og eddike for at tage lugten. Og så skrubbede jeg da også lige fliserne med det bagefter, ja jeg gjorde så. En hård, men også underligt tilfredsstillende oplevelse. Tænk at man skulle tage helt til New York for at opdage glæderne ved havearbejde.

Jeg skal have plantet noget derude, men nu vil jeg først og fremmest lige se, hvad der kommer op rundt omkring, og så er det nok også bedst at vente en uges tid eller to. De har lovet 7 grader senere på ugen, så jeg tør ikke putte en hel masse i jorden, hvis nu det hele bare dør fordi der er for koldt.

I nat gik vi over til sommertid. Det hedder Daylight Savings. Fjollet altså. At spare på dagslyset, mener jeg.

5 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Doh! Daylight Savings betyder jo netop IKKE at spare på dagslyset. Check your Ænglish grammar, girl ...

10:04 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Doh, det var en joke. Check din humor, morfar.

8:12 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Var det virkelig?!
Doh!

8:30 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Jeg er sgu ligeglad. hvad det betyder. Det er bare så dejligt at læse nyt fra vor udsendte ælling.
Nu med tømmermænd og grønne fingre.
Tak.
Kh
Heidi

2:43 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Jeg er sgu ligeglad. hvad det betyder. Det er bare så dejligt at læse nyt fra vor udsendte ælling.
Nu med tømmermænd og grønne fingre.
Tak.
Kh
Heidi

2:43 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start