13 januar, 2009

En nat bliver det sommer

Ok, først skal du trykke her og skrue rigtig højt op for lyden på din computer. Så skal du forestille dig, at klokken er 6 om morgenen. Men der er ikke mørkt og koldt udenfor - der er lunt og lyst og fuglene kvidrer, og der kommer solstråler ind ad sprækkerne i dit gardin. Og så skal du huske på, at der kun er tre måneder til at dette scenarie bliver til virkelighed.

Er det ikke fedt?!

I nat sov jeg ad røvens til og blev vækket konstant af nogle rigtig grimme mareridt, der popper op nu og da, og klokken 6-7 stykker var jeg nødt til at lette på rullegardinet og åbne vinduet for at få noget frisk luft. Og så så jeg den. En stor, rund, blodappelsinfarvet sol, der langsomt sneg sig op over hustagene. Luften duftede anderledes, sådan lidt af jord, men også lidt sødt og mildt. Og så gik det op for mig, at lige om lidt er det forår! Om ganske kort tid begynder erantisserne at titte frem, og så ved vi jo godt hvad klokken er slået.

Jeg lukkede vinduet men lod gardinet være rullet op, og så lagde jeg mig med hovedet i fodenden, så jeg kunne følge solen helt op på himlen. Så stod jeg selv op. Og hele dagen har jeg været helt glad og med sommerfugle i maven. For lige pludselig en nat, så bliver det sommer.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Kärlek <3

8:46 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start