22 juni, 2006

Reklame!

I dag har jeg været på skovtur. Med tæppe, sandwiches, (næsten) kolde øl, og så livemusik. Man burde aldrig tage på skovtur uden sidstnævnte. Især ikke, når musikken leveres af Carlas, som fortjener verdensberømmelse, om ikke andet så herhjemme, hvis du spørger mig.

Og måske kommer det endelig, Carlasernes verdensherredømme. Nu har de i al fald fået en rigtig fin pladekontrakt, og så ved man jo aldrig. Det var faktisk i den anledning, at jeg var på skovtur i dag. Sådan en lille hyggelig promo-ting i Nørrebroparken, med børn, hunde og selvfølgelig masser af konfetti.

For hvis du en morgen vågner op med hukommelsestab og konfetti i håret, kan du roligt regne med, at du har været til Carlas-koncert. Det er nemlig deres helt særlige stunt, og det er rigtig fint. Der bliver kastet alt for lidt med konfetti nutildags...

Det var faktisk en lille smule absurd, for jeg var bare blevet inviteret til frokost af pladeselskabet i anledningen af deres nye navn. Hvilket navn det var, stod der ikke noget om. Men jeg tropper jo glad og fro op – som den eneste journalist. Så jeg følte mig meget V.I.P-agtig (det kan jeg jo godt lide), da vi gik afsted mod det hemmelige navn. Men da vi kommer ind i parken ser jeg bandet og udbryder »Nææh, er det Carlas!?« Om jeg kender dem? Ja, det gør jeg da, takket være min überseje lydmands-søs, der har været på tour med dem. Og de har lige spillet til hendes 30 års fødselsdag. Så jo, dem kender jeg udmærket.

I virkeligheden betød det jo så, at de kunne havet sparet sig ulejligheden med at stille an til fest i parken, for jeg har været fan siden jeg fik min første konfettistrimmel i bærret for et år siden, og ville have skrevet pænt om dem, uanset om jeg havde fået en kylling-bacon sandwich eller ej. Men hyggeligt var det.

Pladen kommer til september, den 18. tror jeg. Men du kan høre nogle af deres numre på MySpace, og så er P3 begyndt at spille "Kaptajn Amerika". Så bare vent. Lige om lidt har du også konfetti i bærret. Og et smil på læben. Det er godt. Rigtig godt!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Hurra for dem. De var jo SÅ gode til festen! Og det mener jeg faktisk, selv om jeg er skamløst til fals for konfetti.

2:17 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start