11 juni, 2006

Ting (og dyr) kommer og går...

... endda på de underligste tidspunkter...

For eksempel fik jeg sent i går uanmeldt besøg af en fin, rød kat. Jeg sprang to meter i vejret ved synet af det bette pus, som dog hurtigt viste sig at være endnu mere rædselsslagen end mig. Så hvad gør en god, nordjysk husmor, som overraskes af uventet besøg? Hun giver selvfølgelig gæsten noget at spise.

Gæsten så dog ikke ud til at bryde sig om økologisk kalveleverpostej fra Irma, men vand ville den godt have. Og bedst som jeg begyndte at håbe, at den ikke boede nogen steder (den havde ikke halsbånd på, så jeg kunne ikke ringe til ejeren...) og i stedet havde besluttet at flytte ind hos mig, hoppede den ud af vinduet og gav sig til at spankulere overlegent rundt på gesimsen. I 4. sals højde. Tough cookie.

Det viste sig senere, at den bor inde ved siden af, men at den pt. er lidt uligevægtig, da dens kone venter killinger. Ak ja. Boys will be boys...

Men nu er dén i al fald på plads. Det er straks værre med det grydelåg, som jeg har brugt en halv time på at lede efter i dag. Det er VÆK. Væk siger jeg! Jeg har ledt overalt. Hvordan dælen kan sådan et grydelåg bare forsvinde???

Det underlige er, at det ikke er et lille diskret grydelåg. Det er faktisk et mellemstort, blåt Le Creuset grydelåg i støbejern. Om jeg fatter hvordan det kan forsvinde.

Måske tog katten det med, da den gik...?

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start