16 maj, 2006

Dobbeltgænger?

Man siger jo, at alle har en dobbeltgænger, og jeg kender faktisk én, som engang mødte sin ude i Kvickly ved Nørrebros Runddel. De hed endda det samme. Ret syret...

Jeg har aldrig mødt min, så jeg er stadig skeptisk. Og jeg må tilstå, at jeg ikke er blevet mindre skeptisk efter at have stiftet bekendtskab med hjemmesiden myheritage.com. Den kan efter sigende præcisere for én, hvem man ligner, både af kendte og ukendte, som lægger deres billeder ind i deres database. Altså, de kendte gør det nok næppe selv, men det er for så vidt sagen uvedkommende.

Glad og intetanende gik jeg i gang med at uploade mit billede på siden, meget spændt på, hvem jeg mon ville ligne. Jeg har engang fået at vide, at jeg lignede Lars Ulrich, angiveligt fordi, vi begge »har så meget kind«... Jeg mødte engang en svensker, som bestemt mente, jeg var en svensk popsangerinde ved navn Idde Schultz. Men han var osse fuld. Min søster og vores veninde Sylvia synes, jeg ligner forsangeren fra Butthole Surfers, når jeg er fuld, og så var der en gammel mand i Filippinerne, som mente, jeg lignede Jomfru Maria, men derudover har jeg aldrig fået at vide, at jeg lignede nogen kendte.

Nå, men jeg smider dette vellignende foto ind i maskinen, og den regner. Og kommer op med følgende:

Der er 71% match med Ashley Olsen. Altså hende den ene af de der tvillinger, der var med i den der rædsomme serie, der kørte på Tv Danmark i årtier. Hendes tvilling kommer ikke op. Meget mystisk. Man skulle jo ellers tro, at de to ligner hinanden meget.

Der er osse 71% match med Molly Ringwald. Og 70% med Elizabeth Hurley. Så nævner den en masse navne, jeg ikke kender, bortset fra, at jeg er ret sikker på, at Justine Henin-Hardenne er tennisspiller. Der er åbenbart 66% match med Ashlee Simpson, 64% med Gemma Ward og ditto med Hilary Duff.

Hm... Den nævner hverken Lars Ulrich, Idde Schultz, Jomfru Maria eller ham fra Butthole Surfers. Meget mystisk.

Man bliver opfordret til at uploade endnu et billede, for at se, hvilke kendisser, der optræder mere end en gang, så jeg gentager processen.

Og nu ligner jeg pludselig Ofra Haza! 64% match. Wow... Og der er 63% match med Chuck Palahniuk, som er ham, der skrev »Fight Club«. I det hele taget er der match med ret mange mænd i anden omgang. Blandt andet er der 63% match med Peter Fonda, og 61% med Bollywood-skuespilleren Zayed Khan, og 57% med Billy Boyd, der spiller Pippin i »Ringenes Herre«.

Der er åbenbart også match med Juliette Lewis (60%) og Bette Davis (57%), men det, der undrer mig allermest, er at nobelpristageren William Henry Bragg dukker op, angiveligt fordi, der er 58% match mellem hans og mit ansigt.

Jeg kigger længe på hans billede, og må gentagne gange slå fast, at jeg ikke rigtig kan se nogen lighed. Udover det alvorlige blik og den velplejede moustache, selvfølgelig...

Fis i en hornlygte, siger jeg bare! Men sjovt, jow jow...

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Ha ha ha ha!
Jeg ligner John Cleese med 63%!
Og mere flaterende ligner jeg Scarlett Johansson med 62 %!
Det er fanme for skægt!
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha nu også Stevie Wonder.
Ikke dårligt for en kineser!

9:05 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Ha ha, ja det er sgu godt gået! Min veninde Lone, som er helt igennem kaukasisk (og fra Ikast), fik at vide, at hun ligner Billy Ocean! Det er virkelig skægt :)

9:16 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Jaja, så måtte jeg jo også prøve, når det nu er så vanvittig morsomt.

Med et "seriøst billede" ligner jeg sjovt nok (!) ikke nogen af de "kendte" særlig meget. Men og 60 % Matthew Perry (i en ung, slank og clean udgave vel at mærke) 59 % Kofi Annan (smilende og venlig som altid) er vel også værd at tage med.

Så er det straks sjovere at uppe et jeg-er-fuld-og-tosset-og-til-fest-billede. 67 % Angelina Jolie (mums - pause - skal lige røre lidt ved mig selv ...), 56 % Carl Lewis (hvad er det med de negere?), 49 % Pave Johannes Paul II og 47 % Pave Johannes Paul I (måske mit kald i livet).

;-p

P.S.: Hvor er der bare mange af deres "kendte", der bare er totalt u-kendte i virkeligheden. Hvem f. er Karel Gott?

9:21 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

...men nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvem det var, der mødte sin dobbeltgænger i Kvickly.
hvordan?

Lyder som en film.

10:51 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Jamen det var næsten også som en film. Det var Ditte Maria ude fra Forlaget Benjamin, som skulle ind og købe smøger i Kvickly. Hun stillede sig hen i kiosken, hvor ekspedienten stod og kiggede ned i kasseapparatet. Da hun kiggede op, var det som at se sig selv i et spejl, fortalte Ditte Maria. De blev begge meget forskrækkede, og da Ditte Maria så ned på damens navneskilt og så at der stod "Ditte Maria", var det så spooky, at hun næsten løb ud af butikken. Creepy!!!

11:15 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Paul, det er for sent for dig at blive pave. Du er hverken katolik eller særlig cølibatært anlagt... Jeg synes, du skal gå efter generalsekretærposten i FN i stedet! Jeg er sikker på, at det er meget mere dig - også selv om du ikke er neger.

11:17 PM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Man kan vel konvertere?
Jeg havde jo tænkt mig at lyve.
De kan ikke bevise noget ...

Er der ikke noget med, at hvis man bare gentager en løgn nok, bliver den sand?

I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski.
I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.
I did not have sexual relations with that woman - Miss Lewinski. I'm not a crook.

7:33 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Du glemmer "I have never been a quitter"! Det er mit yndlings-Nixon-citat :)

2:58 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start