09 maj, 2006

Solskins-kuller

Er jeg den eneste her, som ikke gider arbejde, når det er godt vejr? Jeg mener, nu har vi siddet inde og vansmægtet i kulde og gråvejr i en evighed, så er det vel heller ikke for meget forlangt at vi får lov at rende ud i det fri og blive solskoldede, vel?

Jeg har jo en utrolig fleksibel og lydhør arbejdsgiver (mig selv), og jeg tog konsekvensen af min dovenskab i dag og lagde mig på min søsters græsplæne og faldt i søvn, mens hun gjorde klar til grill med to af vores venner. På et tidspunkt i Twin Peaks siger Agent Cooper »There's nothing like urinating in free air!«, og det er fuldkommen det samme med en middagslur. Den er bare bedst i solen. Ah!

Og man bliver sgu lidt kulret af den sol, synes jeg. Især hvis man drikker øl mens man sidder i den. Vores samtale udviklede sig i al fald ret mystisk efterhånden som aftenen skred frem. Hér er et brudstykke af samtalen:

...

Andrea: Tænk hvis vi fire strandede på en øde ø uden mad, så ville det være svært at afgøre, hvem af os, der skulle ædes.

Sylvia: Jeg kunne sgu aldrig æde nogen af jer!

Beate: Jeg kunne godt finde på at æde Morten, men ikke Andrea eller Sylvia. Jeg ville være for meget i sorg til overhovedet at være sulten!

Andrea: Det ville være ret svært at trøstepise, hvis det eneste, man kunne få var ens venner...

Morten: Jeg kunne æde hvem som helst, hvis det var et spørgsmål om overlevelse.

Sylvia: Du kunne sguda ikke æde din egen søster!

Morten: Jo, hvis man vaskede hende først...

Andrea: Jeg tror at inderlåret eller det inderste af overarmen kunne smage ret godt. Især hvis man marinerede det først. Jeg tror også, man kunne lave en hæderlig steg af et af mine lår... Hvad er der? Jeg har faktisk tænkt meget over det her!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start