08 maj, 2008

Dagens dyr: NÆBDYRET

Jeg kan lige så godt sige det med det samme: Jeg ELSKER næbdyr! Jeg elsker også æsler og ugler, men dem skal det ikke handle om i dag. I dag får næbdyret min udelte opmærksomhed.

Nu har forskere så fundet ud af hvorfor næbdyret både har næb og lægger æg, men samtidig er et pattedyr. Jeg er egentlig selv lidt ligeglad, for jeg synes bare, næbdyret er det sødeste og sejeste lille dyr, der findes.

Jeg har aldrig set et næbdyr i virkeligheden, men jeg vil gerne. Se bare hvor søde, de er:



Hurra for næbdyret!!!


1 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Jeg har engang været på "platypus-spotting" ude i den australske vildmark.

Det var sådan noget med at stå op kl. numse - næbdyr er jo ekstremt sky væsner, som kun viser sig i den meget tidlige morgenstund (resten af tiden er de angiveligt tilbage på deres egen planet) - og så begive sig på meget stille listetær ud i skoven og sidde heeelt stille ved et vandløb og bare kigge. Sådan omtrent lidt som at fiske med madding i en å ...

Tror du, jeg så et eneste af de der mystiske kræ?

Nåmen, til gengæld kom jeg dejlig tidligt op den dag - og så op til flere af de såkaldte "klatrende kænguruer".

9:07 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start