20 maj, 2007

Noget om penge

Jeg har lige regnet ud, at hvis alt hvad der stod i denne blog havde været artikler, så ville jeg have tjent 90.000 nu, forudsat at jeg fik min sædvanlige takst. 90.000... Det er alligevel mange penge. Men men. "Det handler ikke om at vinde, men om at være med", som man siger. Eller "Vi gør det fordi, vi kan lide det", som de prøvede at indoktrinere os til at tro på på mit gamle arbejde. Hvilket minder mig om, at jeg i dag så en mand i Frederiksberg Have med en t-shirt med påskriften "Jeg arbejder for penge. Vil du have loyalitet, så køb en hund!" Det smålede jeg så lidt over, der under de grønne trækroner.

Men nogle gange gør jeg det altså også for at få poleret mit ego. Pt. sidder jeg og skriver på en artikel til Politiken, som jeg får O og en skid for, men kors i røven hvor jeg glæder mig til at se min byline dér. Også selvom det kun er en ensides til iByen om byens grønne oaser. Men alligevel.

3 kommentarer:

Blogger Mette sagde ...

Hej Andrea!

Det er din skyld, at jeg nu igen ikke kommer i seng før kl. 2, og at jeg gentagne gange har forstyrret mine omgivelser med ukontrollerede latteranfald. Faldt af uransagelige årsager især for historien om den arme nudist, som fik klemt bollerne i en tremmestol.. ;-)

Men altså - fed blog, du har dig. Keep up the good work!

11:48 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Du sku aldrig ha lavet det regnestykke ...

paul (kom så tilbage til den blog!)

7:52 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Det har jeg da lige gjort! Ih altså. Mage til geschæftighed...

8:18 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start