03 maj, 2007

Irmapigens bekendelser

Jeg har lige været i Irma. Jeg ved ikke hvorfor, men den butik trigger bare et eller andet gammel-dame instinkt i mig. Så jeg købte ind til frikadeller (på kalv og flæsk, selvfølgelig), nye kartofler og stuvet hvidkål. Jeg købte også engelske wholemeal muffins og bornholmske rugkiks og så liiige en lille skimmelost. Det er jo helligdag i morgen. Jeg overvejede at købe en flaske portvin også, men dét er simpelthen for farmor-agtigt. Selv om jeg ved gud elsker portvin.

I går havde jeg en ret forrygende dag. Jeg skulle lave et interview i Vordingborg, og jeg havde et halvstramt program, så jeg stormede tilbage til stationen, da interviewet var slut. Blot for at se bagenden af toget mod København trille ud fra stationen. Næste tog gik først en time efter, så jeg besluttede mig for at shoppe lidt.

Indrømmet, mine forventninger til Vordingborg som shoppeby var begrænsede, men det lykkede mig faktisk at finde et par bukser, en nederdel og en t-shirt, som jeg er rigtig glad for. Og så en voksdug med store, grønne blomster, som er fuldkommen absurd på en måde, som gør mig glad.

Næste tog kørte kvart i, og jeg købte billet og satte mig ind i god ro og orden. Og pludselig var jeg på Falster...

Jeg havde taget toget den forkerte retning. Typisk mig. Men jeg vil til mit forsvar sige, at der ikke stod noget på toget, at det kom samtidig med det tog, jeg skulle have været med, og at det kørte fra det modsatte spor af det, jeg var kommet af på. Ahem.

Jeg stod af i Eskilstrup, hvor jeg så skulle vente en time. Der var absolut ingen shoppemuligheder der, så jeg kunne ikke andet end at sidde på en bænk i solen og nyde hvor dejligt, der egentlig er ude på landet. Tænk, jeg syntes der var så dejligt at jeg et øjeblik nåede at tænke, at hér kunne man da godt bo...

Mig, på landet?! Jeg må le! Er der nogen, der skal have mere portvin??!

Opdatering: Ha! Det er lige gået op for mig, at det i dag er nøjagtig 20 år siden, jeg blev konfirmeret, så lidt farmor-agtigt har jeg da lov at være :)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start