02 januar, 2007

Fjerkræ-passer

Jeg er midlertidigt flyttet ind hos Knirke. Hun er på Isla Margarita med sin mand (igen!!! De har fandme næsten lige været der! Hrmf!) og jeg skal passe hendes utallige pipfugle. Og det er faktisk nemmere sagt end gjort. Pipfuglene, et for mig ukendt antal småfugle (du ved, zebrafinker, vagtler og den slags) skal bare have mad, vand og skiver af frugt og grønt ind i volieren hver dag, og så er de glade, men Kejserpingvinerne, som til daglig er forklædt som en jacopapegøje og en kakadue, er liidt mere krævende. De drikker fx kaffe, spiser chokolade, friserer sig med tandbørster og så har jeg fundet ud af, at de elsker Regina Spector og ikke bryder sig om, at jeg ser tv. Dem skal der nok komme en sjov anekdote om i løbet af den nærmeste tid, for jeg skal være her i 14 dage.

Knirke har lavet slik-forråd til mig. Så jeg får travlt med at fornægte mit nytårsforsæt med mindre sukker og fedt. Hun har ligeud indrømmet, at hun regner med, at jeg skal hejses ud af karnappen som en anden Hans Henrik Lerfeldt, når hun kommer hjem.

Nå, nu gaber den grå kejserpingvin. Må hellere putte dem. De er så søøøde :)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

På godt på nu på at du ikke får fugle influenza, fjerlus, papejøgesyge eller det der er værre! ;)

1:40 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Jeg ved det godt! Jeg er en tastatur spasser! XD

Der skulle stå:
"Pas nu godt på at du ikke får fugle influenza, fjerlus, papejøgesyge eller det der er værre! ;)"

1:48 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Næææææh! En ny blog-gæst, endda med egen blog - det må jeg nok sige :) Hjertelig velkommen til rodebutikken!

3:09 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Og pas på, at du ikke får pip.
Kh Inge

4:10 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

"pas på, at du ikke får pip"

Det er s'gu nok for sent.
Men fortvivl ikke - SuperPolle er tilbage fra juleferie og barsel, så redningen i form af spydige kommentarer en masse og ad lib er lige om hjørnet.

Vi tastes, paul

P.S.: Hvad er et nytårsforsæt?

10:30 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start