27 september, 2006

Vildt smart!

Jeg har bagt brød i dag! Ja, helt korrekt – jeg har bagt et fuldkornsbrød, uhmm, nybagt brød med ost på, uhmmm!!!

Okay okay, vi har snydt lidt på forhånd, som de sagde i TV-køkkenet i gamle dage. Jeg har nemlig ikke bagt heeeelt som man skal, hvis man er Camilla Plum eller en anden af de der. Jeg købte nemlig en brødblanding, men ikke en hvilken som helst brødblanding. Næh nej, jeg købte nemlig en Just Bake brødblanding hos Egefeld (total yndlingsbutik!), og det eneste man skal med den er at hælde 4 dl. vand ned i en papæske, ryste den i et minut, stille pakken til hævning og bage den. Og vups har man et hjemmebagt brød.

Jeg indrømmer at min barnlige forventning til produktet oversteg den kulinariske oplevelse, men nu har jeg prøvet det. Og konstateret, at skal man bage brød selv, kommer man ikke udenom nas på fingrene. Man kan nemlig godt smage at brødet ikke har været æltet, synes jeg. Det er sådan lidt klægt i det, men måske vinder det ved en tur på risteren. Det er der jo så meget, der gør.

Men hey, jeg kan da i det mindste sige "... og så bagte jeg lige et brød". Dét er nemlig super overskudsagtigt! Som min søster, der dukkede op til min fødselsdag med tre hjemmebagte brød, der var lavet med surdej, havde hævet i hævekurv (jeg anede ikke engang at man kunne få hævekurve) og det endda klokken 11 om formiddagen, dagen efter et spillejob i Aalborg. Dét er ægte overskud!

Men mig, jeg bager papformsbrød og bruger mit overskud på noget andet. Fx til at gå ud og samle ind til de fattige negerbørn på søndag. Og skrive denne blog. Helt uden surdej.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start