28 august, 2006

(fucking) Gratisaviser + naboer

Jeg håber sgu at denneher aviskrig snart er ovre! I dag slæbte jeg ikke mindre end 3 store Nettoposer fyldt med aviser om i containeren. Og det er kun en uge siden jeg gjorde det sidst. Ikke alene skal jeg bortskaffe det halve ton, jeg selv (ufrivilligt) modtager i min postkasse, men de latterlige narrøve jeg bor i opgang med, gider ikke engang selv smide deres reklamer og avislort ud, næh nej, de smider det bare på gulvet og venter på at et eller andet fjols (i dette tilfælde mig) kommer og fjerner det, når man næsten ikke kan komme hen til postkassen for papir.

Og det er ikke for at være bitter eller martyragtig, men FUCK hvor det pisser mig af at:

- man er tvunget til at modtage diverse skodaviser mod sin vilje. Jeg har et »ingen reklamer tak« skilt på postkassen, men det sikrer åbenbart ikke en mod gratisaviser, så jeg har pænt afmeldt aviserne på nettet - dog uden held. Ikke engang et hjemmelavet »jeg ønsker ikke at modtage gratisaviser - ellers tak :-)« skilt afholder budet fra at besudle min postkasse med lorteaviser. (Men okay, han er sikkert også polak - må jeg bede om en cand.mag. i klassisk filologi, der kan læse den opsatte skiltning, tak!)

- folk kun gør det yderst nødvendige. Der er sguda ikke noget at sige til, at verden er så røvnederen, når alle folk kun tænker på sig selv! Jeg har for længe siden hængt en venlig seddel op i opgangen om vi pleeeease ikke kan holde nogenlunde orden i fællesskab, men næh nej, den eneste, der går ud i containeren med aviser og reklamer er mig.

For at illustrere hvor grotesk nederen en forsamling, jeg deler opgang med, vil jeg fortælle en historie fra det virkelige liv. Den foregik tidligere på dagen, så nyhedsværdien er endda i top:
Efter en grundig oprydning i reolerne lagde jeg ved 17-tiden en stak magasiner ned i opgangen og på trinnet ovenover havde jeg sat en post-it med teksten »til fri afbenyttelse :-) Andrea« Da jeg kom hjem ved 20-tiden var alle magasinerne væk, mens sedlen stadig hang der. Siger det ikke bare alt!!!?

Måske er det mig, der overreagerer... Nej vent, det er det ikke - jeg har ret, og jeg er så FUCKING træt af egoistiske røvhuls-naboer, der kun tænker på sig selv og ikke gider tage et nap med, selv om opgangen ligner noget fra en Lars Engells-doku med psykisk syge, der ikke er gået ned med skrald i 15 år.

Og det, der pisser mig allermest af er, at hvis man påpeger dette overfor andre mennesker, fx ens røvhuls-naboer, så tænker de fleste bare »hids dig dog ned og få et liv, kælling!«

Næh du, ovre i opgangen ved siden af, der hvor boligEJERNE bor, der har de styr på det. De holder gårdfester og arbejdsdage og regnskab med hvis tur det er til at købe grillkul til den fælles Webergrill. Og det er slet ikke fordi, jeg synes, det er tillokkende - jeg gad bare godt at mine røvhuls-naboer udviste lidt mere solidaritet - også selv om de ikke har nogen friværdi at tage hensyn til...

PS: Hvis man vil afmelde lorteaviserne kan man gøre det her og her - måske hjælper det andre steder end i Oehlenschlægersgade...

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

I Forbrugerrådets butik kan man købe 3 klistermærker med "Ingen gratisaviser, tak" for kr. 10,- inkl. porto og forsendelsesgebyr: http://www.fbrbutik.dk/

Knus
Thomas

5:53 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Tak! Så mangler jeg bare et "Ingen naboer, tak!"-skilt :)

9:46 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

"Bemærk, at vi ikke kan sikre at postvæsenet eller bladomdelerne retter sig efter mærkerne" står der på hjemmesiden... Hvad er så pointen. Tænker jeg bare.

9:57 PM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Apropos 24timer (som fandme er det mest overflødige L-O-R-T, siden - nåja - dato):
http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12472
Meget morsom læsning.

Hvad angår de skønne genstridigheder med alle dine naboer, troede jeg, det netop var det, der var så fedt ved at bo på Vesterbro ...

;-p

1:58 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Altså, udover deres røvnederen attitude ifht. bortskaffelse af pamfletter, er der sjældent bøvl med naboerne. Altså bortset fra ham ex-junkien, der bor inde ved siden af, og som ind i mellem sætter ild til sin lejlighed. Men så er det godt at jeg har en pulverslukker. Han er nu ellers meget flink. Forleden kom han fx ind og spurgte, om jeg ville have en kattekilling og et brugt køleskab...

4:13 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start