19 august, 2006

Stand! And deliver!

Jeg har lige læst, at de skal til at indspille »Dallas« som biograffilm. John Travolta skal spille JR. Og så er det bare, jeg tænker, at det da er en rigtig latterlig idé. Der er da kun én JR i verden, og det er Larry Hagman. Heldigvis sagde J-Lo nej til at spille Sue Ellen, men i det hele taget er det bare helt, helt forkert, når de begynder at genindspille de tv-serier, jeg så som barn. Se bare på »Miami Vice« filmen. Hvilket makværk. Det holder ikke. Stop det. Nu!

Tænk bare, hvis de fik den latterlige idé at indspille »Dick Turpin« som film. Med Hugh Grant som Dick Turpin og Orlando Bloom som Swiftnick, eller noget andet fjollet. Så ville jeg gå i sultestrejke. Ej ok, strejke i al fald...

Jeg har købt alle afsnittene på nettet, og det holde. 100.ooo procent, mindst. Jeg var noget spændt på gensynet, for jeg var SÅ vild med Dick Turpin som barn – så vild at min søster og jeg engang ødelagde min mors antikke arve-sofa fordi vi skulle galoppere på armlænene – og det gør jo unægtelig risikoen for at blive skuffet ret stor.

Men nej, ikke så snart titelmelodien var gået i gang og Dick var redet forbi galgen i måneskin før jeg var overbevist: Dick holder. Altid. Og så er han pæn. Og kan klare alle i en slåskamp. Også selv om han skal slås mod en kæmpestor bokser og forinden er blevet bedøvet af en fæl skurk. Dengang var de fleste piger mest vilde med Swiftnick – sikkert på grund af hans nuttede blå øjne og store, lyse krøller. Men jeg har aldrig været i tvivl: Jeg vil giftes med Dick Turpin!

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Nu må jeg holde op med at bruge min tid på at snuse rundt på nettet!

Jeg er endnu ikke kommet mig over, at jeg stødte på et rimelig nyt billede af Trent Reznor fra Nine Inch Nails. Og nej: Han var ikke - som han ellers plejer - halvnøgen, indestængt af weltschmertz og hængt op i kæder. Ej heller var han igang med at skrige sin smerte ud fra scenekanten med det sorte hår pikant hængende ned i øjnene. NEJ. Han var kraftedeme blevet en lille, glad udseende, tyk mand i jakkesæt.

Jeg siger det som det er: Lige der døde der noget indeni mig. Noget vigtigt, som jeg stadig sørger over.

Men jeg har dog formået at holde skruen i vandet, trods den skumle viden om, at min lækre, overtatoverede, dødsfikserede sexgud er blevet til noget, der ligner en salgschef for Toyota (fra provinsen.)

Næste slag er så Ands skyld ...

Jeg elskede også Dick Turpin. Helt ærligt: Hvem elskede IKKE Dick Turpin ???
Uh, bare indledningen til serien, hvor han rider forbi galgen på sin sorte hest med den flotte blå himmel. I mange år beklagede jeg dybt, at jeg var født i den forkerte tidsalder og derfor ikke kunne blive landevejsrøver m. fancy slængkappe.

Men - mine damer og herrer - kan I gætte, hvor gammel DT's fjollede lille medhjælper Swiftnick er i skrivende stund?
Han fyldte såmænd 50 år den 18. april i år. (!!!!)

Ved I hvad Dick Turpin aka Richard O'Sullivan bedriver sin tid med? Tjaeh, han bor såmænd på et alderdomshjem for pensionerede skuespillere. Og jeg fandt oven i købet et billede af ham, der ikke er særlig gammelt.

Hjææææælp !!! Jeg kan ikke holde ud at komme i den alder, hvor min ungdoms helte har transmogriffet sig om til gamle, tykke, glade mennesker. Hvorfor sker det?

Nu frygter jeg det værste: At Henry Rollins pludselig begynder at optræde med amerikanske folkesange på banjo og bliver medlem af en eller anden fredsbevægelse.

Kære gud - jeg håber du lytter - vil du ikke nok skåne Henry og sørge for at han forbliver lige så aggressiv og indebrændt som altid? Og vil du ikke nok sørge for, at han aldrig holder op med at dyrke hård vægttræning og gå i små, sorte shorts?
Hvis du lover det, så skal jeg nok gå i kirke mindst to gange om måneden. Jeg stoler på din opmærksomhed i denne vigtige sag.

Venlig hilsen Knirke

9:04 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Ok. Et nærmere eftersyn af gamle TR-billeder tvinger mig til at tage ordet "overtatoveret" tilbage.

Det er kun i min lumre fantasi, at han er overtatoveret ...

9:14 PM  
Blogger SuperPolle sagde ...

På en måde synes jeg, det er OK, jeres efterhånden halvgamle idoler tillader sig at blive netop halvgamle.

Andre burde måske lære snart lektien.
Fx har jeg meget svært ved ikke at fryde mig højlydt over, at (Sir) Bob Geldorf har måttet aflyse to planlagte koncerter i vores kære land, fordi der var solgt 21 - siger og skriver: enogtyve (!!!) - billetter. (Sir) Bob og arrangørerne havde vist regnet med ca. 7.500 betalende for, at det kunne løbe rundt ...
Tag den (Sir) Bob!

Personligt glæder jeg mig over, at min våde teenage-drøm Madonna holder (sig) endnu (I'd still do her ...). Og glæder mig endnu mere over at være lykkelig uvidende om, hvordan Samantha Fox går og har det (Men det er nok ikke noget kønt syn ...).

paul

P.S.: Dick - tsk, tsk, tsk. I er nogle små lummergøjs ...

10:41 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Samantha Fox er blevet lesbisk...

Jeg er enig i, at det er sørgeligt når dem man har savlet over bliver gamle. Men så er det godt, at underholdningsbranchen konstant fodrer os med nye hunks. Og fordelen for os i dag er jo så, at der er rigtig mange unge mænd, som synes, det er herrenice med sådan en mode, selvbevidst kvinde, som lige ka' lære dem nogen tricks. Dermed har vi pludselig en fordel, som vi ikke havde dengang Trent var ribbet og ophængt. Ikk?

Eller er det bare mig, der er i total selvfornægtelses-mandags-mode?

11:18 PM  
Blogger Pernille sagde ...

La la la la laaaaaa! Jeg har fingrene i ørene og kan ikke høre nogetsomhelst overhovedet. DICK er en helt, et mandfolk - og han rydede op i Englands ugræs af forbrydere!!!! Og han bor IKKE på alderdomshjem. Slut prut.



Og så ikke et ord om fornægtelses-mandags-mode!

1:27 AM  
Blogger Pernille sagde ...

Apropos nostalgi: Jeg har lige set, at Ole Olsen skal svinge speed-benene i Vild med Dans!!Ha ha ha ha ha ha...

8:10 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start