04 juli, 2006

Åbent brev

København den 4. juli 2006
Kære FIFA,
Jeg vil gerne klage over det der VM i fodbold. Jeg har ikke set nogen kampe før her til aften, hvor jeg gik helt op på loftet, hvor der er varmt, støvet og fyldt med duer, for at hente mit tv, så jeg kunne se Tyskland-Italien.
Jeg forstår ikke, hvorfor det skal tage så lang tid at afgøre en fodboldkamp. Tre timer, alt i alt, er altså vildt overdrevet, især når man tænker på, at de to, i øvrigt fremragende mål, blev scoret indenfor ganske få minutter.
Jeg vil gerne foreslå, at reglerne laves om, således at selve kampen afgøres ved straffespark allerede fra kampens begyndelse. Herefter kan spillerne så i ro og mag vise forskellige tricks med bolden, og de kunne også svare på spørgsmål fra publikum, da den slags altid er meget populært.
Jeg vil også gerne foreslå, at spillerne skal spille i bar mave og stramme boxershorts med ben. Deres numre kunne man så passende bodypainte på, evt med Nutella. Jeg bistår gerne med denne vigtige opgave.
Du vil sikkert give mig ret i, at jeg fortjener en kompensation for mine tre utroooligt langstrakte timer på sofaen, og for mine gode forslag til at optimere VM i fremtiden. Jeg vil gerne foreslå, at I udlåner Luis Figo til mig i en måned, når han er færdig nede i Tyskland. Jeg har en stor, grøn gård med fodboldmål, han kan træne i, hvis han vil, men ellers havde jeg egentlig bare tænkt mig, at jeg ville forkæle ham lidt med noget massage og måske et lille glas vin i ny og næ, ovenpå strabadserne.
Jeg glæder mig til at høre fra dig. Rigtig god sommer.

De bedste hilsener
Andrea

PS: Når man siger "slutrunde", er det så alle kampene, eller kun de sidste – altså dem der hedder noget med finale?

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

And for satan da! Hvis jeg havde vidst, at du sad og så fodbold, havde jeg hevet dig med til storskærm på Svejk. Dér sad jeg nemlig muttersalene (I venneforstand forstås - jeg VAR omgivet af en masse tåbelige mandspersoner med øl i poterne)

Men jeg sad altså i ophøjet ensomhed og så kampen. Og det havde været SÅ fedt, hvis nogen havde set den sammen med mig.

Er du game på næste kamp? Så finder vi en storskærm. Uh, jeg skulle bare have vidst, at du også så kampen.

Der er mange rigtige og gode ting i dit brev til FIFA. (Dog også et par punkter, som jeg ikke er enig i)

Jeg FATTER simpelthen ikke, at kameraet hele tiden skal panorere over publikum, når kampen er slut.

Det ER jo når kampen er slut, at de søde, unge spillere tager deres trøjer af. Hvorfor skal vi snydes for det?

På vegne af alle verdens lummergøjer vil jeg gerne bede om, at man forlænger transmissionen med en halv time, så vi fodboldtilhængere kan få det hele med + webcam i baderummet.

Og så en anden ting: Jeg går ind for et forsamlingsforbud for alle mænd mellem 25 og 40 år. Fodboldkiggende mænd i flok er stygge at se og høre på.
Det må være en hormonel ting. Noget med at mange handyr sammen trigger hinandens hormonbalance og frigiver mere testeron, end når de er alene. (og derfor bliver mere selvhævdende, ubegavede og brovtende at høre på.)

Og så en anden ting: Mænd i flok lugter også dårligt. Sådan lidt ramt.

8:25 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Langt de fleste mænd er ualmindeligt ulækre, sådan er det bare. Især når de er iført matchende, syntetiske trøjer og halstørklæder og render rundt og synger lå lå lå lååå. Så kan jeg slet ikke holde dem ud.

Kan du huske hvordan der hørmede i Filmhuset, da vi var inde og se American Hardcore. Fy fan, siger jeg bare. Tag dog et bad og put noget deo på, fjolser!!!

12:40 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

BlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlahBlah!

If you can't handle it - turn it off!

3:02 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Men hvor sidder off-knappen henne? En mute-knap ville såmænd være rigelig ...

3:16 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Eller en ignore-knap, til visse kommentatører...

3:27 AM  
Blogger Pernille sagde ...

Kære anonyme lummergøj,

Jeg er ret sikker på, at jeg i går i herlig tæt kameraføring så Zidane og Figo udveksle trøjer - ingen ringe fornøjelse, kan jeg betro dig. Jeg beklager fra hjeret, at du gik glip af dettte.

10:34 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Kære Pernille,

bare rolig: Jeg gik heldigvis IKKE glip af det. Og det varmer mit hjerte at vide, at kamerafolkene har læst denne Blog og taget kritikken til sig.

Kh. Knirke

11:15 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Jeg så det også!!! Hvorfor viser de ikke dén slags gentagende gange i langsom gengivelse efter kampen??!

11:15 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start