24 september, 2006

Thomas Dybdahl

Jeg vil godt lægge mit grødhoved på blokken og tilstå at jeg elsker Thomas Dybdahl. Jeg har sjældent hørt nogen synge så godt og lave så gode sange. Tjek ham ud, hvis du ikke allerede kender ham. Hans nye plade, »Science«, udkommer på onsdag, og den 4. november spiller han på Vega. Count me in!

Jeg har smuglyttet til pladen i en uge nu, og den er fantastisk. Lige så god som de tre forrige, som kan købes samlet i en box, »The October Trilogy«, hvis det sku' være noget. Klik bare her og vælg sangen »A Lovestory« – den er godtnok fra den forrige plade, men den er så god at man får gåsehud. Det er »From Grace« også. Årh to Hell with it, lyt til dem allesammen. Og indrøm at det er skidegodt!

Og så er han sød, er han. Jeg ved det, for i torsdags havde jeg ham på tomandshånd i hele 45 minutter, og om aftenen spillede han inde på Robert's Coffee i Pisserenden, "intim-koncert", aka kys-pressen-i-røven-arrangement, så jeg har med egne øjne konstateret, at han er lige så skøn som sin musik. Suk.

PS: Må hellere lige gøre opmærksom på, at det er MEGET synd for mig IGEN : Halspest for 4. gang i år, wee haa, man skulle tro, jeg levede på kanten...

6 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Mere følsomt singer-songwriter pis. Det begynder efterhånden at ligne en tendens.

Nej gå hellere ind på www.mercenary.dk under "media" og nyd lyden af 9400!

Helt seriøst er nummeret "Soul Decision" fra den nye skive noget af det bedste heavy, jeg har hørt meget længe.

Og så er Mikkel, Morten og Jakob nogle gedigent skidesøde fyre, som jeg kender fra virkeligheden og ikke bare fra et smartenhejmer nu-skal-jeg-tage-mig-godt-ud-så-hende-der-dullen-skriver-noget-pænt-om-mig journaklister-møde.

Forresten spiller de i København på fredag (men jeg ved nu ikke helt, om jeg kan overskue det, dagen før Mikael Sipmson koncerten på Vega).

paul - Metal up yer A**!

8:34 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Ja, Mercenary holder!!! (Jeg er heldigvis så alsidig i min musiksmag at jeg sagtens kan høre både heavy og singersongwriters) Min søster gik i klasse med Jakob, så jeg har det stadig lidt pudsigt med at se dem live, men søde jow jow, det er de da bestemt. Kan du huske Roskilde 92, hvor selvsamme Jakob sov i søsterens og mit telt? Vi fandt sure sokker i vores soveposer konstant, og det var ikke vores... Hm. Heavyrockere... Det ville en følsom singersongwriter nok IKKE have gjort. Eller?

12:11 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

PS: Mercenary om fredagen og Simpson lørdag, det er da en optimal kombi! Afsted med dig. AAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHAAAAAAAARRRRRRRRRRRRR (growl...)

12:12 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Hæhæ, det husker jeg udmærket. Jeg tror stadig, Jakob efterlader sure sokker, hvor han kommer frem.
Men i grunden en sød og følsom dreng ...

Mht. weekendens koncerter kan jeg kun sige - bare ærgerligt, hvis I ikke allerede har købt billet til MS + Sølvstorm. Der ER udsolgt:
http://www.soundvenue.com/review.asp?id=3489

p

11:38 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

er du journalist?? siden du har haft ham for dig selv i 45 min?

1:01 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Nej, jeg er bare helt utroligt hurtig til at score...

2:05 PM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start