15 september, 2007

Bulletin fra Æwlet II

Av mine fødder... Vi har gået mindst tusind kilometer. Mindst! Men det er fedt. Æj hvor er det fedt. Jeg vil aldrig hjem herfra!

I går lavede jeg absolut intet. Jeg dalrede rundt i The Village mens René var i pladebutikker, og det var totalt hyggeligt. Jeg var lige ved at købe en lillebitte CBGB's t-shirt til Knirkes hund, men så tænkte jeg alligevel, at det var imod mine principper om ikke at give dyr tøj på. Især ikke nu hvor CBGB's er lukket og det er blevet et brand. Føjda.

I dag har vi nået en hel masse uden at stresse eller have andre planer end at tage på Guggenheim. Men på vej derop så vi at der kun var 15 minutters ventetid på at komme op i Empire State Building, så vi slog til. Det var en rigtig god idé. Som det også tydeligt fremgår at det til lejligheden oprettede fotoalbum på Flickr (se alle feriebillederne her) så var det en stor oplevelse, der som følge deraf også blev rigt dokumenteret.

Da vi kom ned igen gik vi opad 5th Avenue mod Guggenheim, og ramlede ind i den årlige tysker-parade, som åbenbart er den næstmest indbringende event her i byen, efter New York Marathon. Men der var godtnok også mange lederhosen...

Guggenheim er under ombygning, så der var kun åbent på de to nederste etager og den smukke rotunde og facaden var dækket til og helt grå, desværre. Men der er stadigvæk smukt. Det hele er så gennemført. Selv toiletterne er smukke.

Bagefter tog vi subwayen hele vejen ned til Battery Park på sydspidsen af Manhattan. Derfra gik vi op gennem The Financial District, forbi Wall Street og Ground Zero, hvor det lykkedes mig at snige mig til at tage et par billeder gennem hegnet, og op gennem Tribeca og til West Village, hvor der er så dejligt, så dejligt. Vi gik henad Bleecker Street, hvor vi fandt en rigtig snasket Burrtoville, og så tog vi subwayen uptown, gik i Duane Reed og købte M&M's med mandler, og så er det ellers til køjs.

I morgen har jeg store planer om at tage til Harlem og gå til gudstjeneste, men det starter allerede klokken 9, så jeg ved ikke, om jeg udskyder det til næste søndag. Nu må vi se.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start