30 august, 2007

Heja Sverige

Dem der kender mig, kender også min Sveriges-fetich. Jeg synes simpelthen bare at Sverige er et jättekult land liksom. Jeg elsker svenske krimier (Stieg Larsson, Jan Guillou, Camilla Läckberg etc), svensk musik (Kent, Bob Hund, Håkan Hellström, Cardigans etc) og svenske killar ikke mindst. Især Mikael Persbrandt. Nam nam nam. Og Andreas Wilson, som jeg har savlet over før her på bloggen.

Og i morgen formiddag vil jeg tage til Stockholm og holde en velfortjent weekend. Woo hoo! Fuck, der har været run på i denne uge. Det er på grund af alt det der strejkehalløj med Aller, så må jeg ikke lave noget for dem fra på mandag, og så var der jo pludselig en milliard ting, der skulle ordnes inden. Jeg mangler stadig to artikler, men det må jeg finde ud af i løbet af weekenden, på en eller anden måde. Det skal nok gå.

Nu vil jeg i hvert fald sørge for at få noget søvn, inden jeg skal pakke og afsted. Jeg har været i Matas og købe bittesmå flasker og poser med ziplock, så jeg kan tage det med op i flyveren. Der er ingen grund til at checke bagage ind, når man kun skal være væk en weekend. Det er faktisk ret sjovt, men også ret besværligt at hælde alle ens dulle-remedier om. Jeg mener, vi er jo way beyond tandbørste, tandpaste og kam hér. Tre poser blev det til. Plus makeup og en lille toilettaske fyldt med tampax. Så er det eddermame op på ørerne.

Jeg glæder mig. Jeg skal besøge Anna, og så kommer Rie også. Jeg har gået i folkeskole med dem begge to. Det bliver vildt hyggeligt. Det er ikke så tit, vi ses, men når vi ses, er det som om, det er tre dage siden sidst. Sådan noget er virkelig dejligt. Sidst vi var sammen alle tre, talte vi om hvor fedt det var at have nogen, der har kendt en siden man var barn. Det er immervæk lidt svært at forstille sig overfor mennesker, man har kendt et helt liv, og som har set én i slatten gymnastikdragt, knaldrød i hovedet, i færd med at forcere en buk, eller hvad fanden det hed, i gymnastiktimerne. (Ja, det er mig selv, jeg taler om.)

Men men. I seng jeg må. Hej hej heja Sverige!

2 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

"Det er på grund af alt det der strejkehalløj med Aller, så må jeg ikke lave noget for dem fra på mandag, og så var der jo pludselig en milliard ting, der skulle ordnes inden. Jeg mangler stadig to artikler, men det må jeg finde ud af i løbet af weekenden, på en eller anden måde. Det skal nok gå."

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt, eller hvad er lige læren af den sætning?

paul

P.S.: Hvor er Alfons Åbergs mor?

12:40 AM  
Blogger Unknown sagde ...

Alfons har ingen mor. Det er svensk jämnställdhet...

Dobbeltmoral? Tjah, måske. Jeg har det i hvert fald bedst med ikke at have noget ude af hænge, især ikke fordi jeg allerede har fået penge for artiklerne og alligevel skulle aflevere inden jeg tog til New York.

Men det er også ligemeget nu, for blokaden er udsat til den 19. september, for de fandt åbenbart en løsning fredag nat, men da sad jeg jo og var skidefuld i Sverige - og nu er jeg for bagstiv til at gennemskue noget som helst, så det må altså vente.

3:11 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start