23 november, 2006

Jeg, et distræt fjols

Nogle gange kan jeg bare være jordens mest distræte fjols. Som fx for lidt siden, da telefonen ringede. Jeg var fuldkommen opslugt af at skrive, og min første tanke var egentlig bare, at lade den gå på svareren, men jeg tog den alligevel. Og ligesom i Trivial Pursuit, så skal man altid følge sin første indskydelse.

Det var en tidligere kollega, som jeg ikke har talt med i årevis. Jeg var meget desorienteret - hvad fanden ville han? Vi havde en meget kort og lettere kedelig affære for maaaange år siden, men jeg troede, det var gemt og glemt. Og da han så begynder at udspørge mig om mine planer for i morgen, bliver jeg endnu mere forvirret. Vil han på date? Hvad sker der?!

Efter en lang og sikkert pinligt detaljeret udredning af mine planer for weekenden - i min distræte hjerne havde jeg glemt at det er torsdag og ikke fredag... - smider han bomben:

"Så du har ikke tid til at komme til jobsamtale?"

Doh!

Selvfølgelig er det derfor, han ringer. Om jobbet som reporter på Politikens iByen tillæg. Et superfedt job, som jeg ville være perfekt til. Og så sidder jeg der og er distræt og aner ikke hvilken dag, det er. Skideflot, Andrea!

Men altså. Jeg har aldrig været en af de smarte, og nu er det sikkert for sent at blive det. Hvis det altså var det, man ville. Jeg vil bare allerhelst ind på Filmskolen. Og sove i ske med Henry Rollins hver nat. Men hver ting til sin tid. Og nu skal jeg bare have overstået samtalen i morgen uden at komme for sent, fare vild på vejen, bive kørt ned, falde ned af stolen, blæse en snotboble, eller foreslå et tema om fistfucking...

10 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Neeej!!! Please, ikke flere ligegylde tøse-klummer om super-single-over-30-livet på det åhså-trendy-Vesterbronx.

Jeg orker det ikke. I fkkker Politikens bedste tillæg totalt op med al jeres navlepillende-petit-fnidder.

Stop vi-er-ikke-gamle-vi-er-experienced tøsernes indtog over alt i medieverdenen (den såkaldte)!

Giv os ægte ungt rebelsk kød i stedet!

Ud med de(t) gamle, ind med det nye!

Tak - paul

11:31 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Der er da vist en, der skal til at abonnere på Jyllands-Posten. De er også kvindeforskrækkede og humorforladte.

11:46 PM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Read the f**king text - all of it!

Giv os ægte ungt rebelsk kød i stedet!

Ud med de(t) gamle, ind med det nye!

;-p

2:52 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

fuck dig, Superpolle. Hvornår har du sidst været så meget som antydningen af rebelsk?

6:13 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Knirke, det kaldes "living by proxy". Du ved, når man bliver så konform, at man skriver f**king og fkkker i stedet for fucking og fucker, og synes at Ungdomshuset skal ryddes...

7:46 AM  
Blogger SuperPolle sagde ...

Kære Knirke,

Tak for din venlige hilsen. Du misser tydeligvis hele pointen (men det havde jeg nærmest også forventet ...).

Jeg er jo netop for længst forbi det rebelske. Ligesom dig og Ællingen. Og alle tøse-klummeskriverne på "i Byen" i øvrigt.

Derfor skal der nyt blod til. Hvad med at give Ann Noyd stillingen? Hun har i det mindste noget på hjerte. Og formår at formidle det på en måde så selv vi gamle og satte fra provinsen får noget ud af det.

Ind med det nye - ud med jer!

Og hjertens god weekend til alle.
;-p

9:11 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Kære SuperPolle,

det var bestemt ikke ment som en venlig hilsen, så jeg er ked af, at du har opfattet det sådan. Det var såmænd bare et spørgsmål, som jeg gerne ville have et svar på.

Kys-kys fra
Knirke

10:24 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Kan ikke lige følge med i jeres nuttede trakasserier, men som trofast omend normalt tavs læser af bloggen, vil jeg gerne vide det NU: FIK DU DET?
Kh Kirsten

5:47 AM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Næææh, Kirsten dog :) Jeg har ikke fået svar, men jeg tror ikke, jeg fik det.

11:40 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Nå, det var da ærgerligt.
Kh K

6:19 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start