11 februar, 2006

Grand Pis

Helt ærligt! Hvad sker der for verden lige for tiden??! Ikke nok med at folk er ved at rykke hovederne af hinanden over en latterlig idé som nogen bønder ovre på en mark i Viby åbenbart syntes, var pissegod (har du ikke allerede gjort det, så skriv under her og gør dit for at stoppe vanviddet), det danske Melodi Grand Prix har nu officielt bevist, at det har overlevet sig selv.

Tænk at den begivenhed, som for bare få årtier siden kunne samle Familien Danmark i spændt forventning omkring fjernsynet og de hjemmelavede stemmesedler, og dele skolegården i to om mandagen (vi er faktisk MANGE, der stadig mener, at »Danse i måneskin« var MEGET bedre end »En lille melodi«!!!), i dag er blevet et parade-show for plagiat-kunstnere... Ak!

Jeg havde ingen planer om at se showet, da jeg for længst har mistet ethvert håb om at konceptet Melodi Grand Prix nogensinde vil genfinde fordums storhedstid. Men skæbnen ville det således, at jeg her til aften havde min familie på besøg, og da der midt i middagen tikker en sms ind på min mobil, som minder mig om, at det jo er i aften, der er Grand Prix, bliver vi enige om at se det. Og som min lillebror tørt konstaterede, da vinderen var fundet: »Nå, så fik vi da spildt en lørdag aften på dét...«

Jo jo, Græker Kaj var da fremragende, men alt det andet var da lige til at lukke op og skide i, for nu at sige det pænt.

Jeg mener, når en tonedøv teenagetøs med en blind stylist OG en dårlig hårdag kan stille sig op og bræge en sang om at danse twist og ovenikøbet vinde, er det så ikke bare på tide at sige »Tak for sangen, vi henviser til Sverige 1«?

Som min veninde Mette skrev til mig i sin sms: »Hej And. Ser du Grand Prix? Sikke en flok tudeprinser... Det er ikke som i gamle dage!«

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv! Vi vil have Mylle, Jens Brixtofte, Mabel og alle de andre tilbage! Og til alle, der savner de gode, gamle Grand Prix-dage, hvor ens status ene og alene afhang af, om man havde båndet med de originale indspilninger, kan jeg kun opfordre til at gå ind på DR's Grand Prix-tidslinje og svælge i minderne. OBS: Tidslinjen findes lidt nede på siden helt ude til højre. Lad være med at bruge tid på alt det andet. Det er lige til at printe ud og tørre røv i!

2 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Alting var bare meget bedre i de gode gamle dage.

8:39 PM  
Blogger Pernille sagde ...

Jeg ser netop Smagsdommerne trashe Grand Prixet TOTALT! - en sand fornøjelse! :-) Jeg så ikke cirkuset selv, men har været udsat for genudsendte klip af pigebarnet på 13 år, der synger om en dans, der var moderne, da min MOR var 13! Jesus Christ...

PS. Det kan godt være Georg Metz er arrogant, men han er cool.

10:15 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start