29 januar, 2006

Så skete det igen...

Hvorfor er jeg så nem at lokke i fordærv?! Ikke så snart har jeg beordret mig selv på anti-alkohol-kur før jeg farer på Oak Room, hvor det jo som bekendt er fuldstændig umuligt at gå ind uden at blive forført af deres cocktails.

Det startede ellers helt anderledes. Jeg skulle have været på date, men blev brændt af, og da Pernille ringede og spurgte, om jeg ville med på Oak Room, var jeg jo ikke sen til at sige ja. Jeg kunne jo bare tage tidligt hjem og lade være med at drikke andet end cola light... Ja, jeg troede faktisk selv på det, da jeg satte mig op på cyklen og begav mig mod Nørrebro!

Nå, men vel placeret på en barstol får jeg øje på drinkskortet. Brooklyn East India Pale Ale, 38 kroner, står der. Hm. Man kunne jo bare tage en enkelt øl og SÅ gå hjem. En enkelt øl skader jo ikke. Og de smager jo godt, øllene fra Brooklyn. Øllen varer faktisk en hel time, men den har åbenbart sat min selvdisciplin så meget ud af kurs, at jeg uforvarende bestiller en French 72, en herligt syrlig ferskenfarvet gin-cocktail med et rødt kirsebær i. Uhm, og så spillede de både Rammstein og Prodigy, og bartenderne var så lækre, at de var lige til at spise – det er da klart, jeg faldt i.

Helt galt går det, da mit (nu temmeligt slørede) øje falder på navnet Slutty Mary på kortet. »Bloody Mary with 6 cl Smirnoff, very spicy«, står der. »Ammenam!« tænker jeg »jeg har heller ikke fået aftensmad, og der er jo godt med grønsager i sådan en fætter.« Jo tak, der er tomatjuice og blegselleri-stang, men der er FANDME osse meget sprut i! Jeg kan huske at jeg bestilte en drink mere, og jeg drak den også, men om det var en Caipiroska eller hvad det var, har jeg altså glemt...

Aftenen ender på Gefährlich, hvor Pernille og jeg, som absolutte alderspræsidenter, shaker booty til »Nine to Five« med vores fælles heltinde Dolly Parton.

Det underlige er jo så bare, at jeg ikke har haft særlig mange tømmermænd i dag. Jo, jeg var træt og sov til kl. 11.30, men jeg har både arbejdet OG været en tur rundt om alle søerne, plus at jeg har lavet lasagne med herremange grønsager i, og slet ikke spist pomfritter eller andet snask. Måske får man færre tømmermænd, når man ryger på spontan-druk???

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start