02 februar, 2007

Rapport fra prøverne på Filmskolen

Første prøvedag (torsdag)
Det gik godt i dag. Bedre end jeg havde forventet. Jeg kan sagtens mærke, at jeg er vant til at skrive meget, og jeg synes selv, jeg fik afleveret nogle gode ting. Første opgave gik ud på at skrive en synops på en side ud fra nogle kriterier, de havde stillet op. Det havde man så tre timer til, og næste opgave var så at skrive 6 siders manus ud fra synopsen, hvilket man også havde tre timer til. Så der var absolut ingen stress dér. Jeg valgte at skrive slutscenerne, hvor min hovedperson bliver skudt. Jeg elsker at slå mine hovedpersoner ihjel. Især når de er nogen latterlige kællinger, som hende her :)

Jeg er spændt på i morgen. Og træt. Godnat.


Anden prøvedag (i dag)

Okay, jeg er i dag officielt kvæstet. Øj! hvor var de lede ved os i dag, synes jeg.

Første opgave var at skrive en begravelses-monolog om den person, vi slog ihjel i går i synopsen. Den skulle indeholde to historier, som får gæsterne til hhv. at grine og til at græde. Det havde vi to timer til, og det gik fint nok, selv om hende, jeg havde ladet skyde, var en røvkælling af rang

Så skulle vi se den første del af "Full Metal Jacket" og svare på 50 hardcore spørgsmål om filmen, som skulle ses som en novellefilm, og ikke første del af en spillefilm. Dem havde vi en time til at besvare, og det var sindssygt hårdt, synes jeg. Det var sådan noget med "hvor mange scener er der", "hvad er protagonistens vilje", "hvad er midten", "hvad er det bedste billede", "hvad er den vigtigste relation og hvorfor", "hvis du skulle skrive en karakter grundlæggende om, hvem skulle det være og hvorfor" osv. osv. Men jeg synes egentlig, det gik okay. Jeg var i hvert fald ikke døden nær som nogle af de andre.

Til sidst fik vi to timer til at lave to oplæg til tv-serier. En spændingsserie der foregår i en by, vi kender og elsker, og en komedieserie om et sted, vi har hadet at arbejde. Uh, det var sjovt :)

Onsdag morgen klokken 9 skal jeg så til samtale hos Mogens Rukov og to andre mænd, som jeg ikke kender (den ene er vist chef for DR drama - er det stadig Ingolf Gabold??) og jeg skal så medbringe dennehersens rekvisit, som jeg skal fortælle en 5 minutters historie ud fra. Historien skal være sand og fortælle noget om os som personer, og det gør jo det hele en anelse lettere. Tror jeg nok.

Og nu: sofa, tæppe, stearinlys, te og måske en lille film. Lige nu gad jeg faktisk godt se resten af "Full Metal Jacket"...

4 kommentarer:

Blogger SuperPolle sagde ...

Rukov OG Inga Golfbold! (det er stadig ham).

Tak dine allerpæneste bryster på.

Og pøjpøj.

paul

9:31 PM  
Anonymous Anonym sagde ...

Du er en stjerne. Jeg aner ikke engang, hvad en protagonist er.
Tsk.

Og kys....

10:15 PM  
Blogger Andrea Bak sagde ...

Mine allerpæneste bryster, bum bum, jeg ved jeg har dem et eller andet sted, men hvor faen...

En protagonist er en hovedperson. Men sådan nogle simple ord er slet ikke fine nok til Fimmelskolen!

1:13 AM  
Anonymous Anonym sagde ...

Pøj pøj! Og klap klap klap! ;-)

Kh Kirsten

5:53 AM  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start