22 august, 2009

Tænk engang ...

Hvis nogen for 15 år siden havde fortalt mig, at jeg en dag ville sidde og nikke anerkendende, mens jeg læste et debatindlæg af Uffe Ellemann, ville jeg ikke have troet på dem. Men det er faktisk lige sket, nemlig da jeg læste dette her:
http://www.berlingske.dk/article/20090821/kommentarer/90821149/


Jeg ved ikke, hvad der går af folk i de her dage. Forbyd burkaer, forbyd kamphunde, forbyd fanden og hans pumpestok. Til gengæld er det helt ok at tæske folk med knipler, når de udviser civil ulydighed mod nogle meget uciviliserede gerninger. Hvad fanden sker der?!

Forbud virker jo skidegodt. Det kan man se uanset hvor man vender hovedet hen. Det er forbudt at tage stoffer, så det er der selvfølgelig ingen, der gør. Det er også forbudt at køre for stærkt, så det er der selvfølgelig heller ingen, der gør. Forbud er sateme vejen frem. Weee ha!

Mens vi er ved det, så synes jeg, vi skal forbyde de der nye cykelhjelme, der er forklædt som bøllehatte og kasketter. Og Crocs og Ugg-støvler! Jeg synes nemlig, det er grimt, og det er meget kvindeundertrykkende at gå i noget grimt. Sådan dér!

For nylig, da jeg var ude hos Else Marie Pade, sagde hun noget meget tankevækkende: "Tiden lige nu minder meget om tiden lige inden Anden Verdenskrig" ...

Det har jeg tænkt rigtig meget over siden da. For hvordan var det lige at Hitler markedsførte sine syge ideer overfor folk? Det var noget med, at folk var på røven og så var der pludselig en gruppe mennesker, man kunne svine til, så man havde noget at stå sammen om. Og da krigen var forbi, havde SS og Gestapo også bare gjort som de havde fået besked på, nøjagtig ligesom politifolkene, der gennemtævede folk udenfor Brorsonskirken.

Heldigvis var der nogen dengang under krigen, der havde nosser og retfærdighedssans nok til at stå imod alt det syge og betændte, der bredte sig, og som turde gøre oprør. Og jeg kan love jer for, at det er der stadig. I hvert fald så længe, jeg har noget at skulle have sagt. Men hvem ved? Måske bliver det en dag forbudt at være uenig med Pia Kjærsgaard ...

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start